Monday, April 5, 2010

Baik? Baik ada makna tuuuu....


Saya posmen profesional'


HULU SELANGOR: “Saya sedia menjadi ‘posmen profesional’ membawa pelbagai masalah rakyat Hulu Selangor kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak,” kata Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan.
Beliau berkata, ini termasuk masalah jalan susur keluar dari Lebuhraya Utara- Selatan ke Bandar Sungai Buaya di sini, yang dikemukakan penduduk sejak 12 tahun lalu yang diambil perhatian serius untuk diselesaikan kerajaan.
Katanya, kerajaan sentiasa prihatin dan bekerja kuat membantu rakyat pelbagai kaum termasuk di Hulu Selangor. “Saya sanggup membawa surat dan memorandum penduduk di sini kepada Perdana Menteri dan Timbalannya berkaitan isu semasa yang masih belum selesai.

“Nasib rakyat akan dibela sepenuhnya. Hanya kerajaan Barisan Nasional mampu menunaikan janji diberikan kepada rakyat pelbagai kaum seluruh negara termasuk di Hulu Selangor,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Terdahulu Ahmad menerima memorandum masalah penduduk termasuk susur keluar jalan dikemukakan penduduk di sini yang disampaikan Pengerusi Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) Sekolah Menengah Kebangsaan Bandar Sungai Buaya, Datuk Ruslee Hashim yang dihantar menggunakan kuda jantan berbaka Arab Saudi bernama Baristo sempena Kejohanan Sukan Olahraga ke-7 sekolah itu, semalam.

Hadir sama Pegawai Pelajaran Daerah Hulu Selangor, Suhaimi Rashid dan Pengetua sekolah itu, Wan Mohd Tahir Wan Ibrahim. Beliau berkata, beberapa projek besar seperti membaik pulih bumbung penduduk di pangsapuri Seri Anggerik dan di Bukit Beruntung, masalah peneroka, bantuan kewangan pendidikan dan tebatan banjir di Batang Kali , Hulu Selangor sudah diluluskan peruntukan besar oleh kerajaan Pusat.
“Saya yakin semua masalah rakyat akan diselesaikan kerajaan. Berilah kepercayaan kepada Barisan Nasional yang sentiasa membela nasib penduduk berbilang kaum.

“Untuk tujuan itu, dengan penuh tanggungjawab saya sedia menjadi ejen rakyat menyampaikan surat permohonan kepada pemimpin negara di Putrajaya,” katanya. Sementara itu, Ruslee berkata, memorandum yang diserahkan itu mengandungi permohonan dewan orang ramai, masalah ketiadaan lampu isyarat, jalan sempit tanpa penghadang, permohonan dana persatuan dan membaiki padang sekolah.

No comments:

Post a Comment