Sunday, May 12, 2013

Negeri Pertama yang disebut Rasulullah adalah China..

Negeri Pertama yang disebut Rasulullah adalah China.. Tenang jiwa tengok.. Sunnah adalah kopiah.. Songkok hanya salah satu pakaian tradisional melayu..

Subhanallah ! Gambar Kaabah Tahun 1850

untuk renungan...

15 dosa dikepala wanita

Bekas hakim Mahkamah Rayuan Datuk Mohd Noor Abdullah menyeru agar kerajaan menghapuskan sekolah vernakular yang didakwanya bukan sahaja memecahbelahkan masyarakat malah tidak diiktiraf perlembagaan.

Bekas hakim Mahkamah Rayuan Datuk Mohd Noor Abdullah menyeru agar kerajaan menghapuskan sekolah vernakular yang didakwanya bukan sahaja memecahbelahkan masyarakat malah tidak diiktiraf perlembagaan.

“Menurut Perlembagaan, kita sepatutnya hanya ada satu aliran sekolah sahaja. Sepatutnya kita hapuskan sekolah jenis kebangsaan (SJK).

“Hapuskan oleh kerana Perlembagaan tak iktiraf sekolah jenis kebangsaan kerana adanya sekolah kebangsaan dan jenis kebangsaan, adanya sekolah Cina, India, ia memecah-belahkan rakyat,” katanya dalam Seminar Pasca PRU-13 di Kuala Lumpur hari ini.

Golongan yang tidak bersetuju dengan penghapusan SJK pula boleh mendapatkan perintah mahkamah untuk mencabar tindakan tersebut, katanya.

“Kalau ada yang tak setuju, mereka itu anti-perpaduan. Adakah salah bagi saya nyatakan sesuatu yang benar? Sepatutnya apa yang saya kata ini disokong, bukan sahaja oleh masyarakat Melayu tetapi seluruh masyarakat Malaysia.

“Kita perlu berjihad untuk perkasakan orang Melayu. Seandainya ada terdengar suara-suara yang bantah, maka caranya dapatkan perintah mahkamah bahawa kewujudan SJK tak sah dan bertentangan dengan perlembagaan,” katanya yang mendapat tepukan gemuruh hadirin.

Dalam ucapan sebelum itu, bekas pro-canselor Universiti Teknologi Mara (UiTM), Tan Sri Abdul Rahmad Arshad yang menimbulkan perkata itu berpendapat sekolah aliran tunggal akan menyatukan sistem persekolahan.

“Satukan sistem persekolahan... buat sekolah satu aliran, sekolah rendah kerajaan dan sekolah menengah kerajaan. Itu sahaja.

"Sekolah jenis kebangsaan Cina dan India yang ada sekarang ini kita ubah kepada sekolah kerajaan. Tak ada jenis-jenis.

"Kita harus praktikkan apa yang boleh dipraktikkan,” katanya yang turut mengambil contoh sistem persekolahan di Indonesia, Thailand dan Filipina.

Seminar berkenaan diadakan bagi membincangkan kesan pilihan raya umum 5 Mei, yang menunjukkan BN hanya mampu menguasai 133 kerusi parlimen, berbanding 140 dalam pilihan raya umum Mac 2008.

Bagaimanapun, Umno yang banyak bertanding di kerusi majoriti Melayu berjaya memperolehi sembilan lagi kerusi, berbanding hanya 79 kerusi pada 2008, walau parti BN yang bertanding di kerusi majoriti Cina – MCA dan Gerakan – kalah teruk dalam pilihan raya kali ini,

Di sisi Pakatan Rakyat pula, ramai calon Melayu menang di kerusi campuran, malah turut menewaskan calon pencabar dari kaum Cina.

KETUA MENTERI ` NEW ' DAH TUMBUH EKOR


Idris persoal PR terima keputusan tiga negeri dimenangi mereka



MELAKA - Ketua Menteri Melaka Datuk Idris Haron mempersoal tindakan pakatan rakyat yang mengheret orang ramai berdemonstrasi bagi membantah keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) sedangkan menerima keputusan di kawasan dimenangi mereka. 


woit...TAK SAMPAI SEMINGGU LAGI JADI KM...DAH NAK TUNJUK TERER KA...kah kah kah


SEKARANG INI BUKAN SOAL SIAPA MENANG SIAPA KALAH !


YANG PENTING SEKARANG IALAH... 'SIAPA MENIPU' ?


YANG PENTING SEKARANG IALAH...'DI MANA KEADILAN' ?


YANG PENTING SEKARANG IALAH...' HANYA 1 SOALAN '


CUBA LIHAT GAMBAR DI BAWAH INI:

GAMBAR BAWAH INI DI KEM ASKAR SUNGAI PETANI YANG BAJU PUTIH ITU CALUN 'UMNO' DUN TG DAWAI


SOALANNYA IALAH...'SAMPAI BILA CALUN DARI 'PR' DILARANG DITEGAH DISEKAT MEMASUKI KEM TENTERA UNTUK BERKEMPEN PADA ASKAR2 ?


SEDANGKAN ASKAR2 ITU JUGA MENGUNDI DALAM PRU !


KENAPA BERUK YANG PAKAI BAJU PUTIH DARI UMNO ITU DIBENARKAN MASUK DALAM KEM TENTERA PULA?


BUKAN SETAKAD DIBENARKAN MASUK BERKEMPEN...TETAPI SIAP DIJAMU MAKAN LAGI !


KEM TENTERA DI SUNGAI PETANI TERLETAK DALAM DUN TG DAWAI...ADA 6 RIBU ORANG ASKAR


MEMANG LAH 'UMNO' BOLEH MENANG !


SEBAB....'UMNO MENIPU'...SEBAB UMNO 'TIDAK ADIL'


ITU SEBAB ANWAR DAN PEMIMPIN PR AJAK RAKYAT PROTES KEPUTUSAN PRU-13


KALAU APA YANG ANWAR PERKATAKAN ITU TIDAK BENAR DAN TIDAK BETUL...TAKKAN BERATUS-RATUS RIBU BERJUTA-JUTA RAKYAT NAK SOKONG DIA DAN PR ?


INGAT RAKYAT BANGANG SANGAT KA...SAJA-SAJA NAK BUANG MASA NAK PERGI BERSESAK-SESAK BERPELUH-PELUH UNTUK BERSAMA ANWAR ?


KESIMPULANNYA: ' JANGAN JADI KETUA MENTERI BANGANG '...' JANGAN ORANG LAIN BERCAKAP..KITA PUN NAK BERCAKAP '. ORANG CAKAP ADA LOGIK...KETUA MENTERI CAKAP NAMPAK MACAM 'MEMBODEK NAJIB' !

Ini adalah fakta... bukan auta..

Haram apikan perkauman:Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin,



1. Tindakan sesetengah pihak mengapi-apikan isu perkauman kebelakangan ini adalah perbuatan jahiliyyah yang diharamkan syarak. Ia boleh mengundang kemusnahan masyarakat dan negara terutama negara multi-racial seperti Malaysia ini.

Ia akan menimbulkan pelbagai sangkaan dan penilaian yang mungkin tidak berasaskan fakta yang benar. Lantas, akan menimbulkan ketegangan dan pergaduhan yang tidak berasaskan prinsip kebenaran, sebaliknya atas prejudice perkauman.

2. Antara perkara yang ditentang oleh Nabi Muhammad s.a.w ialah sikap fanatik perkauman ataupun ‘asabiyyah yang menilai kebaikan dan keburukan berdasarkan kaum bukan prinsip kebenaran dan keadilan. Islam adalah agama rentas kaum dan sempadan geografi. Keadilan Islam itu melebar merentasi perbezaan pemikiran dan agama.

3. Tiada siapa yang mampu menentukan bangsanya sebelum dia lahir samada untuk dia menjadi arab, atau melayu, atau cina atau india atau selain itu. Ia adalah ketentuan Allah, bukan atas usaha atau kejayaan seseorang. Maka hakikat ini mestilah difahami supaya kita tidak menyalahkan atau menghina seseorang atas sebab bangsa atau keturunannya kerana itu bukan pilihan atau kesalahannya.

Sebaliknya kita menilai seseorang berdasarkan perbuatan dan akhlaknya. Inilah sikap yang adil. Dosa keturunan tidak ditanggung oleh anak cucu. Dosa seseorang tidak boleh dibebankan atas orang lain yang sebangsa dengannya yang tidak terlibat dengan kesalahan itu. Allah menjelaskan prinsip ini dalam al-Quran: (maksudnya)

“dan seseorang yang boleh memikul, tidak akan memikul dosa perbuatan orang lain. dan tiadalah Kami (Allah) mengazabkan sesiapapun sebelum Kami mengutuskan seorang rasul (untuk menerangkan yang benar dan yang salah). (Surah al-Isra, ayat 15).

4. Maka, perjuangan apapun yang mahu ditegakkan, hendaklah menilai setiap insan berdasarkan kepada akhlaknya, bukan titik keturunannya. Keadilan dalam Islam buta warna bangsa dan agama sekalipun. Keadilan untuk semua. Sabda Nabi s.a.w:

“Wahai manusia! Sesungguhnya tuhan kamu sama, bapa kamu sama (Adam). Ketahuilah! Tiada kelebihan orang arab ke atas ‘ajam (yang bukan arab), atau ‘ajam ke atas arab, atau yang berkulit merah ke atas yang berkulit hitam, atau yang berkulit hitam ke atas yang berkulit merah melainkan ketakwaan” (Riwayat Ahmad dan al-Baihaqi, dinilai hasan oleh al-Albani).

Jika hal ini tidak diteliti, perkauman atau racism akan berlaku. Akan ada pihak yang teraniaya hanya kerana keturunannya walaupun mungkin dia tidak bersalah. Diskriminasi seperti ini pernah berlaku di Amerika, sehingga Martin Luther King dalam pidatonya yang terkenal ‘I have a dream’ menyebut:

“I have a dream that my four little children one day live in a nation where they will not be judged by the colour of their skin but by the content of their character”.

5. Tujuan Allah menciptakan berpuak dan berbangsa agar saling kenal mengenali antara satu sama lain. Firman Allah: (maksudnya):

Wahai manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan. Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertaqwa di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha mendalam pengetahuanNya. (Surah al-Hujurat: 13).

Lihat dalam ayat ini, Allah memanggil “Wahai manusia!”. Panggilan yang sangat adil merangkumi setiap bangsa dan puak. Bukan panggil perkauman atau fanatik keturunan. Kata Sayyid Qutb dalam menafisrkan ayat ini:

“Penciptaan manusia berbagai bangsa dan suku puak bukan untuk berperang dan bergaduh, tetapi untuk berkenalan dan bermuwafakat. Perbezaan bahasa, warna kulit, tabiat, perangai, kelebihan dan kemampuan adalah kepelbagaian yang bukan bertujuan untuk perbalahan dan perkelahian. Sebaliknya, untuk bantu membantu dalam menunai tanggungjawab dan keperluan. Tiada bagi warna kulit, jenis bangsa, bahasa, negara segalanya itu nilai dalam timbangan Allah. Sebaliknya, di sana hanya satu timbangan yang menentukan nilai dan kelebihan manusia, iaitu “Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertaqwa di antara kamu”. (Fi Zilal al-Quran 6/3348. Cairo: Dar al-Syuruq).

6. Maka, haram bagi seorang muslim meniupkan api perkauman yang menzalimi pihak yang tidak bersalah hanya kerana warna kulit ataupun keturunannya. Wajib kita mempamirkan keindahan kesejagatan Islam (the universality of Islam) kepada semua pihak supaya keindahan Islam dapat diterima oleh manusia.

Hadiah BN-UMNO pada rakyat Malaysia selepas PRU..

Hadiah BN-UMNO pada rakyat Malaysia selepas PRU.. Bermulanya saman AES berleluasa, padan muka sape suh sokong BN, seb baik sy xde kenderaan hihihi.. Kalau tak mahu kena saman, pandulah dengan perlahan dan ikut had laju walaupun nampak macam kurang bijak, jalan kosong dan lurus pukul 4 pagi takde orang kena bawa ikut had laju 80km/h..hihihi..

tipu rakyat 1malaysia

Ada orang jumpa kertas undi di buang..

Ada orang jumpa kertas undi di buang.. Kertas itu kebanyakkan pangkah PAS.. Lokasi Kijing, Marang, Terengganu... Tunggu Pendedahan Dari Rafizi Dan Kepimpinan PR Plak.

Patut Ler Ramai Pengundi Hantu...Kihkihkih...

Hartawan tunai janji kalah pertaruhan kepada Tony Fernandes



MELBOURNE: Hartawan penerbangan, Sir Richard Branson akan mendarat di Kuala Lumpur tengah hari ini dengan memakai mekap, berkasut tumit tinggi dan sarung kaki untuk menunaikan janji selepas kalah pertaruhan kepada Ketua Eksekutif AirAsia, Tony Fernandes pada Grand Prix dua tahun lalu.

Beliau berlepas dari Perth pagi ini dengan penerbangan amal untuk mengumpul dana ke Kuala Lumpur, dengan berpakaian wanita.
The Australian Associated Press melaporkan di sebuah bar di Perth CBD pada Sabtu malam, Branson membenarkan pramugari AirAsia mencukur bulu kakinya.

Terdapat alasan kukuh kenapa beliau mengambil masa yang lama untuk menunaikan janjinya itu - kakinya patah, terbabit dalam kemalangan semasa naik belon udara panas untuk menyaksikan prototaip Virgin Galactic, yang akan melakukan penerbangan komersil ke angkasa.

"Ya, memang betul. Kami sama-sama memiliki pasukan Grand Prix dan saya amat yakin yang saya akan menang," kata Branson sepertimana dipetik oleh AAP,

"Berlaku kesilapan. Sudah tentu pemandu pada perlumbaan itu tidak lagi bersama-sama kami. Saya berusaha untuk mengelak berada di sini (dalam penerbangan amal ini), tetapi tahu perlu tunaikannya."

Sementara itu, Fernandes yang dicabar untuk menunaikan janjinya, mengumumkan akan menjadi seorang daripada pelancong angkasa dalam penerbangan komersil pertama Virgin Galactic, adalah penerbangan yang amat mahal.
"Apa yang beliau (Branson) tidak sedar ialah sebaik sahaja saya pergi ke angkasa, akan ada versi tambang murah - AirAsia Galactica, kira-kira 10 peratus daripada harga yang beliau kenakan," katanya.

Dana daripada penerbangan amal itu akan disalurkan kepada Starlight Foundation untuk kanak-kanak sakit.

- BERNAMA

tang manapun tak pa...

Dashrath Manjhi - Lelaki India yang 'memindahkan' sebuah bukit.


Isterinya telah meninggal dunia kerana tidak dapat rawatan sebaiknya disebabkan tiada kemudahan perubatan yang terdekat dengan kampungnya. Setelah itu, beliau tekad 'membelah' sebuah bukit yang menjadi penghalang dan memaksa penduduk kampung mengambil jalan sejauh 70 km untuk ke hospital agar tidak ada lagi penduduk yang mati tidak mendapat rawatan kerana bukit itu.

Hari demi hari beliau seorang diri menukul, memahat dan memindahkan tanah bukit itu sedikit demi sedikit bagi membina jalan pintas.

Akhirnya setelah 22 tahun, bukit yang tinggi itu berjaya diratakan bahagian tengahnya, lalu membina jalan pintas untuk penduduk-penduduk kampungnya ke hospital dengan jarak jauh hanya 1 km. Inilah kisah Dashrath Manhji, seorang lelaki di India yang membina 'jalan harapan' buat masyarakat setempat di kampungnya.

Perang Melawan Terorisme & Fitnah Duhaima’



Kalian akan memerangi Jazirah Arab, maka Allah akan menaklukkannya untuk kalian. Kemudian kalian akan memerangi bangsa Persia, maka Allah akan menaklukkannya untuk kalian. Kemudian kalian akan memerangi bangsa Romawi, maka Allah akan menaklukkannya untuk kalian. Kemudian kalian akan memerangi Dajjal, maka Allah pun mengalahkanya untuk kalian”. 
( HR . Muslim )

Kalau kita lihat , peperangan yang kini sedang berlangsung , tidak hanya bergejolak di satu titik saja akan tetapi telah menyebar dalam sekala luas dan masif , beruntun tanpa kepastian kapan berakhirnya . Oleh karena itu kita sebagai seorang muslim yang mengakui Nubuwah Nabi Shalallahu alaihi wasallam , tentunya kita merasa tergerak untuk mencari tau dan menyelidiki apa sebenarnya yang terjadi hari ini ??

Dengan merujuk kepada referensi Islam , meneliti dengan seksama kalimat kalimat ke nabian Muhammad Shalallahu alaihi wasallam ketika membicarakan persoalan fitnah akhir zaman . Dengan mengetahui runtutan peristiwa dan korelasinya dengan hadits hadits Nabi Shalallahu alaihi wasallam , paling tidak kita akan mengetahui dan menjadi sadar bahwa kita hari ini hidup di deretan generasi akhir zaman yang penuh dengan fitnah .sehingga muncul pada diri kita untuk melakukan satu upaya melakukan perbaikan diri dan kualitas iman kita demi melihat tanda tanda akhir zaman yang bersesuaian dengan berita Rosulullah Shalallahu alaihi wasallam .

Oleh karena itu kami mengajak pembaca untuk mencoba menyelami peristiwa peristiwa yang mengglobal akhir akhir ini . Terutama fitnah kedzaliman yang dialamatkan kepada kaum muslimin hampir di seluruh penjuru dunia . Dengan begitu kita menjadi semakin cermat melihat situasi dan bijak saat harus bersikap ( mendudukkan satu permasalahan secara proporsional )

Genderang Perang Salib telah lama di tabuh. Perang antara thoghut , penindas rakyat dengan rakyat yang anti tirani sedang bergejolak di Timur Tengah . Kaum Musyrikin Syi’ah telah lama mulai bergerak membentuk Persia Raya . Mereka telah lama berjibaku dengan orang orang Yahudi untuk menghantam Umat Islam . Di sana ada Nubuwah menjelaskan ; nanti diakhir zaman akan terjadi perang semesta ; Umat Islam akan memerangi tiga musuh besarnya ; Arab yang telah keluar dari ideologi Islam , Persia , dan Romawi ( kristen ) . Selain itu Umat Islam juga akan memerangi Bangsa Yahudi .

Benarkah kekafiran demokrasi dan loyalnya pemimpin Arab ke kubu orang orang kafir dalam memerangi ‘ terorisme ‘ , kesyi’ahan bangsa Iran ( persia ) dan di tabuhnya perang melawan terorisme oleh barat Kristen merupakan tangga ” Menuju Perang Semesta ” di akhir zaman …??

Jika kita melihat catatan lama, perang melawan terorisme menandai babak baru penindasan terhadap kaum muslimin di era modern setelah George Bush mengumumkan kepada dunia, War On Terorism, perang melawan terorisme. Di sana dengan gamblang dan jujur Bush menyatakan,

” This is Crusade, This Will take a Long time.
(Ini perang Salib, perang yang memakan waktu yang sangat panjang)

Sebagai bukti keyakinanya ini bahwa ini merupakan perang ideologi ( yang mana banyak umat Islam yang tidak mencermati kata kata Bush ) bahwa ia menegaskan kepada dunia untuk memilih salah satu dua opsi yang di tawarkan,

” You either With us, or with them, again us ”.
(Kamu bersama kami, atau bersama mereka, sebagai musuh kami).

Tidak ada pilihan ketiga .

Pada pernyataan tersebut Bush mengajari akan bagaimana menerapkan aqidah Al Wala’ wal Baro’ ( kecintaan atau loyalitas dan kebencian atau berlepas diri ) itu secara benar . Ikut persama kami ( yang kafir ) atau berada bersama mereka ( muslim ) yang harus kami perangi ! .

Apakah perang melawan terorisme hari ini termasuk fitnah Duhaima’ sebagaimana hadits Rosulullah Shalallahu alaihi wasallam ? Lalu apa kaitannya dengan perang semesta yang akan terjadi pada akhir zaman ?? Rosulullahh Muhammad Shalallahu alaihi wasallam bersabda :

Dari Abdullah bin Umar radiallahu anhu bahwasanya ia berkata, ” Suatu ketika kami duduk duduk di hadapan Rosulullah Shalallahu alaihi wasallam membicarakan soal berbagai fitnah , beliau pun banyak bercerita mengenainya. Sehingga beliau juga menyebut tentang Fitnah Ahlas. Maka seseorang bertanya : ‘ Apa yang di maksut dengan fitnah ahlas itu ? ‘ Beliau menjawab : ‘ Yaitu fitnah pelarian dan peperangan. Kemudian Fitnah Sarra’, kotoran atau asapnya berasal dari bawah kaki seseorang dari Ahlubaitku, ia mengaku dariku, padahal bukan dariku, karena sesungguhnya waliku hanyalah orang orang yang bertaqwa. Kemudian manusia bersepakat pada seseorang seperti bertemunya pinggul di tulang rusuk . Kemudian Fitnah Duhaima’ yang tidak membiarkan ada seseorang dari umat ini kecuali di hantamya. Jika di katakan: ‘ Ia telah selesai ‘, maka ia justru berlanjut, di dalamnya seseorang pada pagi hari beriman, tetapi pada sore hari menjadi kafir, sehingga manusia terbagi menjadi dua kemah ( kubu ), kubu keimanan yang tidak mengandung kemunafikan dan kubu kemunafikan yang tidak mengandung keimanan. Jika itu sudah terjadi, maka tungulah kedatangan Dajjal pada hari itu atau besoknya ”. ( HR . Abu Dawud )

Tentang Fitnah Ahlas ini , sbagian ada yang berpendapat bahwa , ia sudah terjadi semenjak zaman para sahabat, dimana Al Faruq ‘ Umar bin Khattab radiallahu anhu ‘ adalah merupakan dinding pembatas antara kaum muslimin dengan fitnah ini , sebagaimana yang di terangkan Nabi Saw ketika beliau berkata kepada Umar bin Khattab radiallahu anhu : ” Sesungguhnya antara kamu dan fitnah itu terdapat pintu yang akan hancur ”.( Bukhari dan Muslim )

Sabda Rosulullah ini memang benar benar terjadi , dimana ketika Umar beru saja meninggal dunia , hancurlah pintu tersebut dan terbukalah fitnah ini terhadap kaum muslimin dan tidak pernah berhenti sampai sekarang .

Adapun Fitnah Sarra’ , Imam Ali Al – Qaari menyatakan ; yang di maksud dengan fitnah ini adalah nikmat yang menyenangkan manusia , berupa kesehatan , kekayaan , selamat dari musibah dan bencana . Fitnah ini di sambungkan dengan Sarra’ karena terjadinya di sebabkan oleh kemaksiatan , karena kehidupan yang bermewah mewah yang hal tersebut menyenangkan musuh dalam artian umat Islam jadi terlena dengan kehidupan tersebut sehingga apabila agamanya di hina tidak ada sedikitpun terdetik di hatinya untuk membelanya ( jika dirinya , keluarganya di hina, golongannya atau benderanya di hina ia akan cepat naik darah . Akan tetapi jika pada gilirannya Allah dan RosulNya di hina, Islam di hina dan di lecehkan , banyak darah kaum muslimin yang tertumpah sia sia ia diam seribu bahasa, sedikitpun tidak ada pembelaan sampai do’apun tidak ) . Demikian Imam Ali Al Qaari menjelas fitnah tersebut. ( Fitnah Sara’ ) .

Sedangkan Fitnah Duhaima , kata duhaima’ merupakan bentuk tasghir ( pengecilan ) dari kata dahma’ yang artinya hitam kelam dan gelap . Fitnah ini akan meluas mengenai seluruh umat ini.
( ‘Aunul Ma’bud 11/310-311 )


Ada beberapa ciri khusus fitnah duhaima’ yang tidak di miliki oleh fitnah sebelumnya .

1. Fitnah ini akan menghantam seluruh Umat Islam ( lebih khusus lagi bangsa Arab ) . Tidak seorangpun yang akan terbebas dari fitnah ini .Rosulullah menggunakan lafazh ” lathama ‘ yang bermakna menghantam atau memukul bagian wajah dengan telapak tangan . Kalimat ini merupakan gambaran sebuah fitnah yang sangat keras dan ganas .

2. Fitnah ini akan terus terjadi dan tidak di ketahui kapan akan berakhirnya . Bahkan ketika manusia ada yang berkata bahwa fitnah itu sudah berhenti , maka yang terjadi justru sebaliknya ; ia akan terus terjadi dan sulit di prediksi kapan berhentinya . Inilah maksut ucapan beliau : Jika dikatakan : ‘ Ia telah selesai , maka ia justru berlanjut .

3. Efek yang di timbulkan oleh fitnah ini adalah munculnya sekelompok manusia yang di waktu pagi hari masih beriman , namun di sore hari telah menjadi kafir ( begitu sebaliknya ) .Begitu dahsyatnya fitnah ini dapat mencabut keimanan seseorang dalam hitungan satu hari saja .

4. Beliau juga menjelaskan bahwa proses terjadinya kemurtadan pada sebagian umat yang begitu cepat akan terus berlangsung pada waktu yang tidak di ketahui . Sedangkan puncak dari kejadian itu adalah terbelahnya manusia dalam dua kubu ; kelompok iman yang tidak tercapur dengan kemunafikan dan kelompok munafik yang tidak memiliki keimanan sedikitpun .

Kita lihat fakta di lapangan hari ini , bahwa Fitnah Terorisme memiliki beberapa kesamaan sifat dan ciri dengan fitnah duhaima’ . Fitnah Terorisme juga memakan waktu yang sangat panjang . Dulu orang memperkirakan hanya akan memakan waktu sekitar 6 tahun saja , akan tetapi hingga saat ini juga masih berlangsung .

Ciri fitnah duhaima’ selanjutnya ,menjadikan manusia mudah murtad . Demikian pula fitnah terorisme hari ini yang dengan mudahnya orang melakukan kemutadan . Sedangkan kemutadan yang paling mencolok dari fitnah terorisme hari ini adalah loyalitas kepada orang orang kafir serta tolong menolong dengan mereka dalam memerangi umat Islam . Sehingga Umat Islam terpecah menjadi dua kubu ; Kubu mukmin dan kubu munafik .

Yang mungkin kubu munafik ini adalah setiap orang yang mengaku muslim tetapi tunduk dan suka rela bekerja sama dengan orang kafir ( baik itu di lakukan dengan lesannya saja maupun dengan seluruh potensi yang di miliki dia kerahkan ) .


Perang dengan Yahudi

George Bush dalam beberapa catatan termasuk anggota elit Brothe Hood of Snake ( sebuah organisasi Yahudi ) . Demikian juga Obama , menurut banyak catatan para peneliti , Obama adalah kader Yahudi yang di siapkan sebagai tanduk perlawanan terhadap Islam . Seorang mantan jubir Zionis , Abner Mivka berkata , ” Obama adalah Presiden Yahudi pertama Amerika “.

Jika kita melihat para pelopor perang terhadap Islam adalah kader kader Yahudi , muncul sebuah pertanyaan , akankah perang melawan terorisme ini menjadi tangga menuju perang akhir zaman yang mana pernah di singgung oleh Rosulullah Saw ?

” Kiamat tidak akan terjadi hingga kaum muslimin memerangi Yahudi . Kaum muslin akan bersungguh sungguh memerangi Yahudi , hinga mereka bersembunyi di balik batu dan pohon . Maka batu dan pohon berteriak ,’ Wahai muslim , wahai hamba Allah , ini ada Yahudi di belakangku , kemarilah bunuhlah dia ‘. Kecuali pohon Ghorqod ( yang tidak turut berteriak ) karena ia adalah pohon Yahudi ” . ( HR . Muslim )

Dari hadit tersebut kayaknya ada benarnya karena hari ini , di negri Zionis ( Israel ) sendiri sedang di giatkan menanam pohon Ghorqod . Yang mana mereka orang Yahudi percaya akan kebenaran nubuwah kenabian , sehingga mereka mempersiapkanya sedini mungkin . Akan tetapi banyak Umat Islam yang tidak menyadari hal itu .


Perang Semesta ( Al Malhamah Al Kubro )

Puncak peperangan yang akan terjadi menjelang hari kiamat adalah perang semesta atau perang armagedon ( yang oleh holywood di belokkan maknanya dan pengertiannya tentang perang ) . Rosulullah Muhammad Shalallahu alaihi wasallam mengistilahkan dengan al Malhamah al Kubro yaitu perang terdahsyat . Dalam sebuah hadits yang panjang Rosulullah Shalallahu alaihi wasallam menjelaskan peristiwa ini

” Kalian ( kaum muslimin ) akan mengadakan perdamaian dengan Bangsa Rum dalam keadaan aman . Lalu kalian akan berperang bersama mereka melawan suatu musuh di belakang mereka . Maka kalian akan selamat dan mendapatkan harta rampasan perang . Kemudian kalian akan sampai ke sebuah padang rumput yang luas dan berbukit bukit . Maka berdirilah seorang laki laki dari kaum Rum lalu ia mengangkat tanda Salib dan berkata , ‘ Salib telah menang ‘ . Maka datanglah kepadanya seorang lelaki dari kaum muslimin , lalu ia membunuh laki laki Rum tersebut . Lalu kaum Rum berkhianat dan terjadilah peperangan , dimana mereka akan bersatu menghadapi kalian di bawah 80 bendera , dan di bawah tiap tiap bendera terdapat dua belas ribu tentara “. ( HR . Ahmad , Abu Dawud , dan Ibnu Majah )

Dan Rosulullah juga bersabda ,

” Kalian akan memerangi Jazirah Arab , maka Allah akan menaklukkannya untuk kalian . Kemudian kalian akan memerangi Bangsa Persia , maka Allah menaklukkannya untuk kalian . Kemudian kalian akan memerangi Bangsa Romawi , maka Allah menaklukannya untuk kalian . Kemudian kalian akan memerangi Dajjal , maka Allah pun mengalahkannya untuk kalian “. ( HR. Muslim )

Mungkin dari hadits kedua tersebut banyak dari kita seakan tidak habis pikir dan timbul pertanyaan , kenapa Arab harus di perangi ?? ( padahal Islam berasal dari sana yaitu Bangsa Arab ) padahal , hari ini sepertinya Arab adalah Negri negri yang sangat Islami .

Beberapa penulis kontemporer mencoba menjawab dari hadits tersebut ( yang tentunya di lihat dengan realitas di lapangan dan membuat satu kesimpulan akan kebenaran hadits tersebut dan kebenaran nubuwah kenabian ) bahwa negara negara Arab telah di kuasai oleh undang undang kafir dan loyal terhadap orang orang kafir . Oleh sebab inilah Arab di berangi .

Fakta di lapangan pun mengarah kesana . Banyak para ulama’ yang aqidahnya lurus dan vokal dalam menyuarakan kebenaran di penjarakan oleh rezim setempat ( di penjara penjara rahasia ) . Perang terhadap terorisme pun mereka bergandeng tangan dengan orang kafir , padahal sejatinya hal itu dilakukan agar pemerintahannya itu tidak di goyang dan di lengserkan oleh orang orang yang aqidahnya lurus ( agar seluruh syareat Allah tegak di muka bumi ) . Sedangkan kesalahan awal yang di perbuat pemimpin arab dan berbuntut hingga hari ini adalah mengundang kekuatan kafir masuk kejazirah Arab ketika perang Irak Kuwait . Sehingga sampai sekarang sedikit demi sedikit kerusakannya kian kelihatan . Kalaupun hukum Islam masih ada dan berjalan itupun hanya sebagian kecil saja dan untuk menutupi kebobrokan yang ada di dalamnya .

Ada sebagian ulama’ kontemporer mencoba memberikan analisanya tentang di peranginya Bangsa Persia . Kita lihat peta yang berada di dalamnya ( tergabung bangsa Persia ) . Di sana ada Negri Irak , Iran , Bahrain dan Libanon . Mengapa mereka di perangi ?? Karena mereka menganut aqidah Syi’ah . Yang mana para Ulama’ salaf dan menurut aqidah ahlus sunah wal jama’ah syi’ah bukan bagian dari Islam dan sudah keluar dari Islam , serta tidak termasuk kedalam 73 golongan ( yang mana Rosulullah mengisyaratkan bahwa besok Umat Islam akan terpecah menjadi 73 golongan ) . Oleh karena itu kenapa jika kita lihat di media bahwa mujahidin yang ada di Irak ikut melibas orang orang Syi’ah sebagaimana mujahidin melibas orang orang kafir , karena syi’ah adalah sekte tersendiri di luar Islam ( dengan mengatas namakan Islam ) .

Yang mana sekarang ini mereka ( orang orang Syi’ah ) sedang menggalang kekuatan membentuk Persia Raya ( sebagaimana orang Yahudi juga membentuk Israel Raya karena mereka meyakini kebenaran nubuwah kenabian dan hal itu bakal terjadi ) .

Sedangkan Bangsa Rumawi yang akan berdamai dengan Umat Islam nantinya adalah Amerika dan Barat . Yang hal tersebut bersifat sementara , yang pada akhirnya juga akan berperang dengan mereka , yang mana hal itu terus berlangsung hingga turunnya Dajjal dan Umat Islam memerangi Dajjal .

Demikianlah uraian dari makna hadits di atas yang di tegaskan oleh Syeikh Muhammad Hasan .

Berbagai analisa tersebut muncul bersamaan dengan di tabuhnya genderang perang melawan terorisme dan juga gejolak di Timur Tengah akhir akhir ini . Namun satu hal yang harus di yakini bersama bahwa di akhir zaman nantinya , Umat Islam akan selalu komitmen dengan dakwah tauhid dan jihadnya akan memerangi orang orang Yahudi , Arab Persia serta Romawi ( negara negra barat yang kristen ). Yang mana perang ini bersifat semesta ( internasional ) bukanlah regional .

Maha Suci Allah dan Maha Rokhman RokhimNya Allah yang telah menurunkan Islam sebagai aturan hidup untuk seluruh manusia yang hidup dimuka bumi , yang mana di dalamnya Allah Azza Wajalla juga menurunkan syareat Jihad . Bagaimana perang itu , kapan harus berperang , kapan harus genjatan senjata, dan bagaimana dan apa saja adab adab di dalam peperangan itu , yang kesemuanya itu Islam telah mengatur dengan tertib dan rapi ,karena jihad merupakan satu ibadah , yang mana syarat dari ibadah adalah mematuhi aturan dalam beribadatan itu .

Apa jadinya umat manusia jika Islam tidak menurunkan syareat Jihad , maka kesewenang wenangan yang berlaku di muka bumi , perang dengan menghalalkan cara dan akan berujung pada kehancuran manusia itu sendiri .


(KabarDuniaIslam/al-mustaqbal.org)

fakta yang digelapkan BN VS PR

Rachel Corrie

TAK ADA SIAPA YANG BERANI SHARE PHOTO RACHEL CORRIE DI WALL MEREKA. Cuma 1 orang saja yg share. 

Kenapa? Kerana beliau bukan Islam? Kerana beliau mati dibunuh oleh tentera Yahudi Zionis maka kita suka orang Amerika terbunuh dan kita tak peduli.

Ini adalah Rachel Corrie _ seorang warganegara Amerika dan seorang aktivis pembebasan Palestin. Beliau telah dibunuh dgn cara melanggarnya dgn jentolak ketika beliau sedang protest terhadap perluasan penempatan kaum Yahudi. 

Seorang yang bukan Islam, tetapi mempertahankan bumi Palestin. Anda bagaimana?

BAHAYA MEMBUNUH LIPAS



Bila anda melihat binatang lipas di rumah, jangan anda memukulnya sampai mati kera isi perut lipas sangat bahaya.

Dalam perut Lipas terdapat cacing halus/lembut yg akan hidup meskipun diluar dari tubuh lipas. Bila cacing ini sudah berada di luar dari tubuh lipas (perut) dia akan bergerak untuk mencari tempat baru.

Cacing ini bentuknya sangat pendek, halus dan lembut akan terlihat pada mata kasar bila jarak pandang sekitar 10-20cm.

Cara nak tengok lipas ni, letak isi perut lipas di atas kertas hitam atau cermin.. Nanti cacing perut lipas akan bergerak2.

Sangat berbahaya apabila cacing ini sampai menyentuh kulit tubuh kita (terutama kaki) karena dapat masuk melalui pori-pori kulit atau bila ada luka terbuka pada kulit luar.

SHARE kepada yang lain ok..

Tahukah Anda.. PIERRE VOGEL??


Pierre Vogel juga dikenali sebagai Abu Hamza adalah seorang pendakwah Islam Jerman dan bekas peninju profesional...
Vogel memeluk agama Islam pada tahun 2001 dan tidak lama selepas itu memulakan kursus pengajian Islam di Jerman...
Selama dua tahun beliau belajar bahasa Arab dan al-Quran di sekolah swasta Om Al-Qura di Mekah. Pada tahun 2006 beliau kembali ke Berlin dan memulakan pengajaran Islam di Al-Nur-Moschee (masjid) Neuk├Âlln, di universiti-universiti dan juga di kalangan orang Kristian.


Salah seorang wartawan bertanya kepada pendakwah terkemuka German yaitu Pierre Vogel atau nama Islam nya Abu Hamza tentang kaitan antara keganasan dan Islam, beliau dengan lantang dan berani menjawab :

Siapa yang mencetuskan Perang Dunia Pertama ? adakah orang Islam?

Siapa yang mencetuskan Perang Dunia kedua? Adakah orang Islam?

Siapa pula yang telah membunuh 20 juta nyawa suku kaum Aborigine Australia?! Adakah orang Islam ?

Siapakah yang menghantar bom untuk menghancurkan Hiroshima dan Nagasaki ? Adakah orang Islam ?

Siapa pula yang membunuh lebih 100 juta orang Indian Amerika Utara ? adakah orang Islam ?

Dan siapa yang membunuh 50 juta orang Indian di Selatan Amerika ? Adakah orang Islam ?

Siapa pula yang menjadikan seramai 180 juta orang-orang Afrika sebagai hamba dan 88% dari hamba-hamba itu mati di buang di lautan Atlantik !! adakah orang Islam yang melakukan nya ??

TIDAK ADA DI ANTARA KALANGAN PELAKU-PELAKU ITU ADALAH ORANG-ORANG ISLAM !!

menolak auta dengan fakta

 

Kes mengandung tanpa berkahwin meningkat di Sarawak

KUCHING: Jumlah wanita mengandung tanpa berkahwin di Sarawak meningkat lebih 35 peratus dalam tempoh empat tahun lepas, dengan 1,658 orang dicatat tahun lepas dan 1,223 pada 2009.
Menteri Kebajikan, Wanita dan Pembangunan Keluarga negeri, Datuk Fatimah Abdullah hari ini berkata jumlah itu, yang diperoleh daripada tiga hospital utama di Sarawak, mencerminkan wujudnya arah aliran yang membimbangkan dan perlu diberi perhatian serius. 
"Kesan yang dialami para ibu tanpa berkahwin ini bukan saja berkaitan kesihatan mereka kerana terlalu muda untuk melahirkan anak...sesetengahnya hanya baru berusia 13 tahun, tetapi juga stigma sosial yang terpaksa mereka alami," katanya pada perhimpunan Hari Ibu anjuran Persatuan Ibu Tunggal Sarawak (PITSA) di sini.

Beliau berkata generasi muda perlu diberi bimbingan sewajarnya tentang batas pergaulan antara jantina yang berbeza.

"Saya sedar, ini bukan suatu tugas mudah, lebih-lebih lagi bagi ibu tunggal. Walaupun kerajaan mewujudkan skim khas untuk membantu mereka, namun masyarakat juga mempunyai peranan penting untuk membantu mereka," katanya.

Menyentuh isu berasingan, Fatimah mencadangkan agar keluarga yang mempunyai ibu tunggal yang sudah lanjut usia supaya mewujudkan sebuah tabung khas.

Katanya tabung yang lebih kurang sama fungsinya dengan tabung bagi pendidikan anak-anak ini boleh digunakan untuk menyara ibu mereka, di samping sebagai penghargaan terhadap ibu masing-masing.

"Hasil daripada pemakanan dan kemudahan perubatan yang semakin baik di negara kita, purata jangka hayat wanita juga meningkat dan dengan itu, jumlah ibu tunggal yang lanjut usia juga akan bertambah," katanya. - Bernama

Jakarta setuju hantar pulang pejuang pemisah ke Thailand



Bangkok: Menteri Pertahanan Sukumpol Suwanatat meminta Jakarta menghantar pulang pejuang pemisah wilayah selatan Thailand yang kini berlindung di Indonesia.

Sukumpol berkata, dia mengemukakan permintaan itu ketika bertemu rakan sejawatnya di Indonesia pada mesyuarat menteri pertahanan Asean di Brunei mulai Isnin hingga Rabu lalu.


Katanya, dia memberitahu Purnomo Yusgiantoro bahawa jika Thailand mendapat tahu ada anggota pemisah dari wilayah selatan negara itu bersembunyi di Indonesia, dia akan memaklumkan pihak berkuasa Indonesia agar mereka diekstradisi. Sukumpol berkata, Indonesia sudah bersetuju untuk memberi kerjasama. Mengenai isu pilihan raya di Malaysia, Sukumpol berkata, dia tidak fikir keadaan itu akan menjejaskan rundingan damai antara Majlis Keselamatan Nasional Thailand (NSC) dengan Barisan Revolusi Nasional (BRN).

Menurutnya, Malaysia hanya bertindak sebagai pemudah cara bagi rundingan damai dan menyatakan polisi yang jelas untuk membantu. Sukumpol menegaskan, rundingan memakan masa lebih lama kerana wakil pemisah mengemukakan tuntutan tidak munasabah dan pihak berkuasa Thai bertegas dengan pendirian untuk enggan bertolak ansur dengan tuntutan sedemikian.


Menurutnya, kerajaan melaksanakan penyelesaian terbaik di wilayah selatan dan berharap ada kemajuan di wilayah berkenaan tidak lama lagi. “Lebih ramai anggota polis akan dikerah ke Selatan meningkatkan bilangan pasukan keselamatan sedia ada yang kini berjumlah 1,700 orang,” katanya. - Bangkok Post

Kopi luwak ancam musang




12 Mei 2013
Kopi luwak ancam musang
Kehidupan musang kian terancang kerana kerakusan pengusaha kopi luwak.
NAMA kopi luwak dari Indonesia semakin popular sejak beberapa kebelakangan ini.
    
Dipetik NG, meskipun diketahui ia berasal dari najis cernaan musang yang memakan biji kopi, tetapi perkara itu tidak mematahkan keinginan pencinta kopi untuk menikmatinya.

Pengarah Anti Perdagangan Haiwan Liar, Chris Shepherd melaporkan, ramai pengeluar kopi itu menangkap musang liar lalu memaksa haiwan itu memakan biji kopi.

“Beberapa spesies musang mulai pupus kerana kehilangan habitat akibat sering diburu,” katanya.

Menurutnya, dalam tinjauan antara 2010 hingga 2012, sebanyak 30 ekor musang spesies, Viverricula Indica, Paradoxurus Hermaphroditus dan Arctogalidia Trivirgata dikomersialkan.

“Walaupun ketiga-tiga spesies itu bukan berstatus haiwan terancam, namun kesan jangka panjang boleh mendorong kepada situasi itu,” katanya.

Sementara itu, Specialty Coffee Association of America mendedahkan, kopi luwak palsu semakin berleluasa di pasaran.

“Kami mengenal pasti kepalsuan kopi itu dari rasanya yang kurang enak,” menurut  jurucakap pertubuhan itu.

Kopi luwak adalah kopi paling mahal dengan harganya mampu mencecah AS$ 280 (RM850) bagi 0.45 kilogram.

AS tingkatkan latihan di Korea Selatan




12 Mei 2013
BUSAN - Amerika Syarikat (AS) menghantar satu lagi batalion tentera laut bersama kapal USS Nimitz bagi tujuan latihan bersama dengan sekutu kuatnya, Korea Selatan di Pelabuhan Selatan Busan.

Dipetik AFP, pegawai komander, Mike White berkata, kehadiran kumpulan itu turut dilengkapi 64 pesawat tempur dan unit pemusnah.

"Kerjasama ini penting dan perlu dikekalkan kerana situasi semasa makin tegang," katanya.

Menurutnya, kapal USS Nimitz kini dalam perjalanan dan akan tiba ke Asia mengikut jadual.

Rakyat Pakistan keluar mengundi




12 Mei 2013
Rakyat Pakistan keluar mengundi
Orang ramai keluar mengundi di Islamabad.
ISLAMABAD - Jutaan rakyat Pakistan keluar mengundi dalam pilihan raya umum semalam dengan tidak menghiraukan ancaman militan Taliban yang berikrar mengganggu perjalanan pengundian dengan serangan-serangan berani mati.

Dipetik  AFP, orang ramai mula beratur di pusat mengundi yang dibuka jam 8 pagi waktu tempatan dan berakhir jam 5 petang.

Media tempatan melaporkan, lebih 86 juta rakyat layak mengundi bagi memilih 342 anggota Ahli Parlimen dan perwakilan di empat wilayah iaitu Khyber Pakhtunkhwa, Punjab, Sindh dan Baluchistan.

Sementara itu, sekurang-kurangnya 11 maut dan 36 yang lain cedera dalam letupan bom di Karachi.

Polis berkata, serangan itu disasarkan terhadap calon dari Parti Nasional Awami (ANP), Amanullah Mehsud, yang bertanding di wilayah Sindh.

“Di Peshawar, letupan disasarkan ke atas pengundi wanita, mengakibatkan lapan cedera,” katanya.

Jurucakap Taliban Ehsanullah Ehsan berkata, kumpulannya mengakui bertanggungjawab dalam semua letupan itu dan akan melancarkan lebih banyak serangan.

Tulang gergasi cetus misteri




12 Mei 2013
Tulang gergasi cetus misteri
Bangkai misteri ditemui orang awam di pantai Bay of Plenty, Auckland.
SATU bangkai reput berukuran 9.1 meter ditemui terdampar di pantai Bay of Plenty, Auckland, New Zealand, mengundang persoalan sama ada ia spesies reptilia atau raksasa laut.

Dipetik MailOnline, kejadian itu terbongkar menerusi rakaman video Youtube oleh seorang wanita, Elizabeth Ann, bulan lalu.

Rakaman tersebut menunjukkan, bangkai haiwan misteri itu mempunyai rahang gergasi, bergigi tajam dengan sebahagian anggota badannya hilang.

Menurut suara rakaman itu, bangkai reput tersebut amat panjang dan bahagian bawah badannya terputus akibat diserang atau terkena benda tajam.

"Makhluk laut yang sangat besar ini mungkin dihanyutkan ke pantai selepas ribut," kata Ann.

Sementara itu, beberapa saintis tempatan tidak menolak sama ada ia adalah bangkai seekor buaya tembaga, belut moray, ikan lumba-lumba atau dinosaur.

Bagaimanapun, rakaman bangkai misteri itu dihantar ke Jabatan Pemuliharaan dan Akuarium Kelly Tarlton, New Zealand bagi penyelidikan.

Bergelap sejak 20 tahun



WARTAWAN SINAR HARIAN
12 Mei 2013
Bergelap sejak 20 tahun
Hanya sebatang tiang lampu jalan yang ada di Pekan Pasir Besar iaitu di persimpangan masuk ke Palong, seperti didakwa penduduk.
PASIR BESAR – Rata-rata penduduk dan pengguna jalan raya yang melalui jalan antara Pasir Besar menuju ke Rompin pada waktu malam berhadapan dengan risiko kemalangan memandangkan lokasi berkenaan sangat gelap susulan ketiadaan lampu jalan.

Tinjauan Sinar Harian mendapati rata-rata pengguna dan penduduk mendakwa hanya terdapat sebatang tiang lampu jalan di kawasan Pekan Pasir Besar iaitu di persimpangan lampu isyarat menuju ke Palong, Jempol.

Penduduk, Anuar Majid, 49, dari Felda Pasir Besar berkata, masalah itu sudah diketengahkan sejak dahulu lagi dan sering dibincangkan dalam mesyuarat di peringkat akar umbi, namun sehingga kini masih tiada.

“Kita harap lokasi ini akan dilimpahi lampu jalan pada waktu malam memandangkan ia sering digunakan sebagai laluan utama pengguna yang ingin menuju ke Johor mahupun Pahang.

“Malah, susulan masalah itu, lokasi ini sering berlaku kemalangan termasuk kemalangan maut,” katanya.

Sinar Harian 1 Februari lalu melaporkan seorang pelajar sekolah, Hazizul Abdul Khalid, 16, maut di tempat kejadian selepas terlibat dalam kemalangan di kilometer 15, Jalan Gemas- Rompin  kira-kira 10.30 malam.

Aiman Basar, 53, pula berkata, dari Taman Pasir Besar berkata, jalan selepas persimpangan lampu isyarat berkenaan agak gelap dan tidak seperti pekan lain yang dilimpahi cahaya lampu.

“Saya dah menetap di sini sejak 20 tahun lalu dan sepanjang tempoh itulah tiada lampu jalan selepas Pekan Pasir Besar menuju ke Rompin," katanya.

Sementara itu, Adun Gemas, Abd Razak Ab Said ketika dihubungi berkata, beliau akan membuat follow-up semula berhubung masalah itu dan berharap rakyat yang mempunyai aduan atau cadangan mengenai keperluan di Dun Gemas dapat menyalurkan kepada pihaknya.

"Diharap rakyat sama-sama memainkan peranan menyalurkan maklumat kepada agensi di peringkat akar umbi dan kita akan membantu membuat semakan dari segi status permohonan dan sokongan," katanya.

Umno Baling jawab isu video



WARTAWAN SINAR HARIAN
12 Mei 2013
Umno Baling jawab isu video
Wanita dalam rakaman ini (kiri) cuba melakukan provokasi hanya untuk mendapatkan wang pengundi luar.
BALING - Umno Bahagian Baling tampil menjelaskan isu video kononnya Umno Baling membeli pengundi yang tersebar secara meluas di laman sosial.

Video berdurasi 1 minit 20 saat itu dirakamkan di Pejabat Barisan Nasional (BN) oleh pihak  tertentu yang dipercayai bertujuan untuk menjatuhkan imej BN.

Video itu memuatkan perlakuan seorang wanita berusia lingkungan 40-an yang meminta wang dalam keadaan marah kepada kakitangan Pejabat BN yang bertugas.

Wanita itu turut bertegas berhak mendapat wang terbabit kerana dia merupakan pengundi luar dan mendakwa dia telah menyokong BN bagi kerusi Dun dan Parlimen.

Kenyataan itu disalah anggap oleh banyak pihak yang mendakwa BN membeli pengundi semasa hari pengundian 5 Mei lalu.

Namun begitu, kenyataan yang disiarkan Umno Bahagian Baling juga menerusi laman sosial menegaskan wang tersebut bukan bertujuan membeli pengundi, sebaliknya adalah bayaran kepada penyokong BN bagi menampung kos perjalanan mereka untuk balik mengundi.

Wang terbabit juga diberikan selepas hari pengundian bukan sebelum tempoh pengundi dan mereka yang menerima wang itu adalah mereka yang tinggal luar daerah ini.

Wanita tersebut juga turut membuat provokasi sama di Pusat Daerah Mengundi (PDM) Lubuk, Kabu, Kuala Pegang.

Siasatan mendapati, wanita itu bukan merupakan pengundi BN dan dia menerima wang pengundi luar sebanyak dua kali iaitu di Pejabat BN dan juga di PDM.

Terdapat dakwaan mengatakan wang pengundi luar dipotong dari RM400 kepada jumlah yang rendah.

Dakwaan ini sememangnya tidak benar kerana wang untuk pengundi luar berbeza mengikut jarak dan kos perjalanan mereka iaitu dari RM30 sehingga RM200.

Soi Lek, Tsu Koon berundur

Foto
TSU Koon mengemas barangan dan dokumen di pejabatnya selepas mengumumkan peletakan jawatan pada sidang media di Ibu Pejabat GERAKAN, semalam.
Kuala Lumpur: Dua pemimpin parti komponen Barisan Nasional (BN) semalam mengumumkan peletakan jawatan masing-masing berikutan prestasi buruk calon daripada parti mereka dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13, 5 Mei lalu.
Presiden GERAKAN Tan Sri Dr Koh Tsu Koon mengumumkan peletakan jawatannya berkuat kuasa 16 Mei ini, manakala Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek akan berbuat demikian antara Jun hingga Disember depan.
Tsu Koon ketika ditemui pada sidang media selepas mesyuarat Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC) di Ibu Pejabat GERAKAN di sini, semalam berkata, tindakan itu dibuat bagi memulakan proses membentuk kepemimpinan baru di peringkat pusat pada Perhimpunan Agung GERAKAN pada 26 Oktober depan.

“Selepas berunding dengan jawatankuasa pusat, saya memutuskan untuk meletak jawatan mulai 16 Mei ini sebagai mengambil rasa tanggungjawab terhadap keputusan dalam PRU-13.


“Saya sudah memaklumkan keputusan ini kepada Pengerusi BN Datuk Seri Najib Razak dan Timbalan Presiden GERAKAN Datuk Chang Ko Youn akan mengambil tugas sebagai Pemangku Presiden mengikut perlembagaan parti,” katanya.

125,000 banjiri perhimpunan Black 505 di P Pinang



Susan Loone
7:27AM Mei 12 2013

Pekan Batu Kawan, yang terletak di koridor selatan Pulau Pinang, dibanjiri lautan manusia yang menghadiri perhimpunan Black 505 Pakatan Rakyat di stadium di situ malam tadi.

Diadakan tiga hari selepas 120,000 orang membanjiri perhimpunan yang sama di Kuala Lumpur, perhimpunan di Pulau Pinang malam tadi turut disertai dari negeri jiran - Kedah dan Perak.

Terdapat juga peserta dari Selangor dan Negeri Sembilan yang mengibarkan bendera negeri masing-masing tanpa henti di tengah-tengah simbol roket (DAP), bulan (PAS) dan mata (PKR).

Lapan puluh lima peratus hadirin yang berbilang kaum itu adalah orang muda lelaki dan wanita, yang datang seawal jam 6 petang dengan menaiki kereta dan motosikal, membawa bendera parti dan kain rentang, serta meniup vuvuzelas di dalam stadium yang penuh sesak.

Sejak pukul 4 petang, Lebuhraya Utara-Selatan telah sesak dengan kereta yang merangkak melalui laluan keluar Bukit Tambun ke Batu Kawan - yang merupakan tempat makanan laut yang terkenal.

BUKTI KUKUH PENIPUAN SPR!

BUKTI KUKUH PENIPUAN SPR! bacalah, laporan POLIS pun sudah di buat, seorang ANAK MUDA mengundi 2 kali dalam 1 masa di kuantan, oleh kerana beliau tidak mahu bersetongkol dengan kerajaan 46% BN, maka ini jawapan beliau.. SPR telus ke?

"Saya Mohd Fadhli bin Khaharruddin, membuat laporan mengenai daftar undi yang membolehkan saya mengundi sebanyak 2 kali di pusat mengundi SK Sungai Isap, Saluran 4. Saya mendaftar undi pertama saya pada pukul 10.30 pagi dan undi kedua pada pukul 1.15 petang. Sewaktu undi ke-2 saya tidak membuang undi tetapi berhasrat menyimpan kertas undi dan no saluran sebagai bukti bahawa prosedur dan kredibiliti SPR yang lemah,

seperti dakwat yang tidak kekal dan kebolehan mendaftar 2 kali, tetapi tidak dibenarkan oleh KTM pusat saluran 4. Repot ini dibuat untuk mengelak daripada didakwa mempermainkan sistem pilihanraya. Sekian."

Draf diatas sudah cukup ringkas menceritakan apa yang berlaku. Disini saya ingin menjelaskan secara teliti untuk menempis tohmahan buah mulut khabar angin liar.

Selesai mengundi buat kali pertama, saya pulang ke rumah dengan niat untuk makan tengahari, saya basuh tangan menggunakan sabun mandi(jenama tidak pasti) dan saya dapati dakwat kekal luntur dijari telunjuk tangan kiri kesannya berpindah ke tangan kanan dalam keadaan comot. Saya cuba menggunakan peluntur (Depex) yang terdapat didalam tandas untuk hilangkan saki baki comot pada kedua-dua belah tangan. Terbukti, jari kiri saya bersih tanpa ada kesan dakwat kekal.

Saya mencari penyelesaian di internet dan media sosial menjumpai banyak lagi kes sama berlaku di serata Malaysia. Hal ini membawa kemusykilan kerana isu dakwat ini telah dibincang sejak 2008 hingga 2013 dan badan Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR) secara jelas mendakwa dakwat kekal dapat bertahan 5- 7 hari walaupun dibasuh menggunakan medium berbeza.

Saya mengambil keputusan tanpa apa-apa perancangan untuk cuba mengundi buat kali ke-2 pada pukul 1.15 petang. Barisan daftar undi tidak seramai seperti pagi. Saya beratur pada pusat mengundi yang sama, saluran yang sama seperti pada pengundian pertama waktu pagi. Semasa dipanggil untuk daftar undi oleh kerani pengundian,saya ikut prosedur sama; tunjukkan kad pengenalan, jari dicalit dakwat kekal,dan penerimaan kertas undi. Saya berjaya melepasi prosedur yang sama tanpa sebarang masalah! Saya tidak membuang undi, tetapi membawa kertas undi 2 helai dan nombor saluran keluar dan melaporkan kepada polis petugas apa yang berlaku dan menyatakan hasrat untuk membuat laporan polis. Polis itu meminta dan memegang kad pengenalan, dan merujuk kepada pegawai atasan beliau mengenai apa yang berlaku. Ada ramai anggota polis (5-6 orang) di sekeliling saya dan mereka ingin tahu, dan ada yang tidak percaya. Ada yang meminta saya bersumpah dan tidak percaya ini berlaku.

Anggota polis menanyakan soalan "Kenapa kamu mengundi 2 kali?"

Saya balas "Kenapa saya boleh undi 2 kali? Saya tidak perlu bagi jawapan, Encik kena tanya pegawai SPR yang bertugas". Tiada kata penyelesaian.

Ketua Tempat Mengundi (KTM) Saluran 4 dipanggil untuk memberi jawapan, tetapi jawapan yang diberi "Ini tidak patut terjadi","Kemungkinan pengundi terlalu ramai" dan menerangkan prosedur dan pengulangan jawapan sama beberapa kali.

Perbincangan berterusan dan masih tiada kata putus. Calon-calon yang bertanding cuba masuk campur dan mereka meminta bukti saya mengundi 2 kali dan saya menunjukkan kertas undi yang masih bersih tidak bertanda sebagai bukti untuk laporan polis. Tetapi, Ketua Tempat Mengundi tidak membenarkan saya bawa keluar kertas undi tersebut. Saya cuba untuk dapatkan kertas undi itu sebagai bukti untukmengelak didakwa mempermainkan pilihanraya. Masih tidak membenarkan, saya meminta orang ramai yang ada disitu untuk mengambil gambar saya, kad pengenalan, kertas undi 2 helai dan kertas nombor saluran sebagai bukti sebelum menyerahkan kertas-kertas undi dan nombor saluran kepada KTM. Tiada kata putus dari mana-mana pihak, saya meminta kebenaran untuk membuat laporan polis.

Pulang ke rumah, saya bersiap dan mandi kerana ada sedikit kesan dakwat kekal di muka, dan sekali lagi menggunakan medium yang sama, dakwat itu luntur dengan mudah. Abang saya menelefon dan meminta saya pergi ke rumah salah seorang calon untuk mendapatkan butiran peribadi bagi mengelak dari apa-apa kejadian buruk berlaku.

Sesudah itu, saya menaiki skuter ke Balai Polis Kuantan berseorangan membuat laporan. Selesai menaip laporan sendiri, saya diminta tunggu sebentar dan menaiki van polis kembali ke SK Sungai Isap untuk siasatan dan kembali semula ke Balai Polis Kuantan untuk catitan penyataan saya mengenai laporan yang dibuat. Proses menunggu agak lama kerana perlu menunggu Forensik dan jurugambar untuk mendapatkan bukti. Semua selesai lebih kurang pukul 8 malam dan saya dikehendaki ke Balai Polis 13 Mei 2013 ini untuk tindakan selanjutnya.

Hasil siasatan mendapati tempat mengundi menggunakan 2 buku daftar pengundi yang sama dan ditanda oleh 2 kerani pengundian yang berbeza untuk "melancarkan proses mengundi". Dakwat yang didakwa kekal 5-7 hari, tidak kekal dan ini disahkan olen kerani pengundian SPR dimana mereka sendiri tidak dapat menjumpai sisa atau kesan dakwat kekal pada kedua-dua tangan saya yang membolehkan saya mengundi buat kali ke-2.

Tamat.

Penjelasan;

"Saya membuat laporan, BUKAN ditangkap!" Sila baca banyak kali jika tidak faham.

Saya faham hak saya sebagai pengundi. Saya sedia maklum jika saya ditangkap untuk undi kali ke-2, saya boleh dijatuhkan hukuman bayar rm5000 atau 2 tahun penjara.

Saya non partisan, tegas saya disini. Saya tidak dibayar, bukan ahli dan tidak menuduh mana-mana parti. Saya tidak berniat untuk mencabar SPR, tapi ingin menguji sistem yang dikata "bersih" dan terbaik di dunia. Saya salah seorang rakyat Malaysia yang ingin tahu mengenai dakwaan-dakwaan yang menyatakan kegagalan SPR sebagai sebuah sistem pilihanraya yang telus dan saya sendiri berjaya buktikan. Jika kes saya adalah "kesilapan", saya ingin tahu, berapa banyak "kesilapan" yang sama berlaku di tempat-tempat mengundi yang lain? Berapa ramai yang membuat laporan dan berapa ramai yang berjaya bolos?

Adakah SPR badan paling bersih di dunia seperti didakwa pengerusinya?
Jawapan saya, tidak.

Anda pula bagaimana?

Yang Benar,

MOHD FADHLI BIN KHAHARRUDDIN
 

Tsu Koon letak jawatan sebagai Presiden Gerakan






KUALA LUMPUR – Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon (gambar) mengumumkan peletakan jawatan sebagai Presiden Gerakan berkuat kuasa 16 Mei ini.
Menurut beliau, keputusan itu dibuat kerana beliau rasa bertanggungjawab atas kekalahan teruk parti berkenaan pada Pilihan Raya Umum ke-13 Ahad lalu.
Katanya, beliau telah memaklumkan keputusan melepaskan jawatan tersebut kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan memberi laluan kepada parti untuk memulakan proses pembaharuan melalui pemilihan jawatankuasa baharu pada masa akan datang.
“Pada PRU-13 Gerakan hanya memenangi satu kerusi Parlimen di Simpang Renggam daripada 11 kerusi yang dipertandingkan.
“Selain itu, kami menang tiga kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) iaitu Pemanis di Johor dan Tanjong Papat serta Elopura di Sabah, daripada 31 kerusi yang dipertandingkan,” katanya pada sidang akhbar di ibu pejabat parti Gerakan di sini semalam.
Berkenaan dengan penyertaan wakil parti itu dalam kerajaan Persekutuan, Tsu Koon berkata, pihaknya berpendirian untuk tidak menerima sebarang jawatan dalam Kabinet.
Bagaimanapun, katanya, pemimpin Gerakan masih boleh memegang jawatan di peringkat negeri.


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0512&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_10.htm#ixzz2T1b4FG12 
Hakcipta terpelihara 

Letupan bom sasar calon pilihan raya ragut 11 nyawa



ORANG ramai berkumpul di lokasi serangan bom Taliban di Karachi semalam yang mengorbankan 11 orang dan mencederakan 36 yang lain. Serangan itu menyasarkan seorang calon Parti Kebangsaan Awami, Amanullah Mehsud.


KARACHI, Pakistan - Satu serangan bom oleh kumpulan Taliban yang menyasarkan seorang calon pilihan raya telah mengakibatkan sekurang-kurangnya 11 orang terbunuh dan 36 lagi cedera di sini, kata seorang doktor.
Pilihan raya umum Pakistan berlangsung semalam.
Menurut polis, serangan tersebut disasarkan ke atas seorang calon Parti Kebangsaan Awami (ANP), Amanullah Mehsud untuk kerusi wilayah Sindh.
Namun, seorang jurucakap polis, Mazhar Nawaz berkata, Amanullah sempat menyelamatkan diri tanpa mengalami sebarang kecederaan.
Menurut perangkaan agensi berita AFP, sekurang-kurangnya 130 orang terkorban dalam beberapa serangan berani mati dan letupan sejak pertengahan April lalu.
Pilihan raya itu menyaksikan persaingan antara dua parti berpengaruh di Pakistan, Parti Rakyat Pakistan (PPP) dan Liga Muslim Pakistan-Nawaz (PML-N) yang dipimpin oleh bekas Perdana Menteri Pakistan, Nawaz Sharif.
Lebih 600,000 anggota keselamatan ditugaskan untuk melindungi pusat mengundi dan pengundi yang dianggarkan seramai 86 juta di seluruh negara tersebut. - Agensi


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0512&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_01.htm#ixzz2T1ZplWIM 
Hakcipta terpelihara