Sunday, April 18, 2010

Malangnya Malaysia jadi PakTurut Amerika! Keri Rooney



"Sedih dan pilu bilamana negara kita, yang dilabel sebagai kononnya sebuah negara Islam tidak berpendirian tegas dalam isu keamanan sejagat atau lebih tepat lagi disebut isu nuklear.

Malang...Malang....dan Malang!!!! Amat malanglah bagi rakyat dan umat Islam di negara ini kerana mempunyai kerajaan yang menjadi pak turut Washington dengan menzalimi keseluruhan rakyat Iran yang tidak berdosa.

Sehinggakan Agensi Berita Asing, AFP melaporkan bahawa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak pernah mengarahkan syarikat petroleum negara, Petronas untuk memberhentikan penjualan minyak kepada Republik Islam Iran.
Kalau apa yang dikatakan AFP itu benar, maka Perdana Menteri seharusnya menjawab tuduhan tersebut, tetapi malangnya dan amat malang sekali, Perdana Menteri senyap seribu bahasa. Sama lah juga dengan isu royalti minyak, Perdana Menteri kelu tak berjawab!

Kita seharusnya mengambil sikap yang sama dengan Republik Turki yang konsisten, berani dan tegas bahawa hak penyelidikan dan pembangunan teknologi nuklear untuk tujuan keamanan tidak seharusnya diganggu-gugat oleh mana-mana pihak.

Apa yang paling dikesalkan ialah regim zionis haram Israel yang terbukti telah dan sedang bertindak ganas tanpa batas tamadun manusia pula dibiarkan bermaharajalela dengan mempunyai teknologi nuklear sekian lama tanpa pula dikecam oleh mana-mana pihak di Washington.

Apa yang lebih buruk ialah dalam masa yang sama, kerajaan Malaysia yang sentiasa 'lemah-lembut' juga telah gagal untuk menyuarakan tekanan kepada regim zionis Israel dalam persidangan Nuclear Summit 2010 di Washington sekarang ini.

Inilah yang sebenarnya menjadi punca krisis keamanan dunia di waktu ini iaitu ISRAEL LAKNATULLAH bermaharajalela di muka bumi Allah ini.


* Tulisan di atas adalah pandangan peribadi penulis dan tidak mewakili pendirian Harakahdaily.net. Harakahdaily.net tidak bertanggungjawab terhadap sebarang implikasi daripada tulisan berkenaan.

No comments:

Post a Comment