Sunday, May 23, 2010

Awas! 4 perompak di Kuala Kangsar


Leher empat beranak diacu parang



KUALA KANGSAR: Empat beranak berdepan saat mencemaskan apabila bukan saja diikat empat perompak, malah leher diacu dengan parang serta menjadi tawanan hampir enam jam dalam kejadian rompakan di sebuah pondok kawalan keselamatan di sebuah pusat pembinaan di sini.
Suspek melerai dan melarikan beberapa komponen berharga pada jengkaut itu, termasuk bateri, pengepam minyak serta kerangka besi, dengan sebuah kenderaan.

Ketua Polis Kuala Kangsar, Superintendan Abdul Gaffar Muhammad, berkata empat beranak itu menjadi tawanan perompak selama enam jam sebelum diselamatkan beberapa penoreh getah warga tempatan yang melalui kawasan kejadian pada jam 5.30 pagi berikutnya.

Katanya, ketika kejadian, sepasang suami isteri yang juga pengawal keselamatan di pondok kawalan itu bertugas di kawasan pembinaan sebelum didatangi empat lelaki bertopeng dan bersenjatakan parang sebelum mengacukan parang dan mengikat mereka.

“Dua anak pasangan pengawal keselamatan itu yang tiba tidak lama kemudian di pondok pengawal untuk menghantar bekalan makan malam turut diikat perompak di dalam pondok,” katanya.

No comments:

Post a Comment