Monday, May 3, 2010

Hebatnya Najib



Salam semua...

Pak Long tak nampak tang mana salahnya Najib berjumpa dengan Presiden Amerika, Barack Obama. Memang perkara besa la, ketua ketua negara berjumpak sesama depa. Kalau takat berjumpak tanpa jadi pak yet, tak dak salah tang mana mana pun.

Yang jadi salahnya bila kita kena bayaq berpuluh juta ringgit wang rakyat pada pelobi semata mata nak jabat tangan ambik gambaq untuk ditonton oleh warga dunia. Yang jadi salahnya lagi bila kita sanggup untuk jadi ejen dengan letakkan sekutu depa sebagai tuan penasihat.

Jadi tak timbul la sapa yang terhegeh hegeh sangat nak jumpak dengan sapa. Tak timbul jugak la sapa yang mintak nak jumpak dengan sapa. Tapi kalau betoi la Obama yang nak sangat jumpa dengan Najib, awat nak kena tunggu Najib pi Washington. Dah kalau Obama nak sangat jumpa Najib nak belajaq tentang Model Ekonomi Baru negara, mai la Malaysia, bukannya jauh sangat dalam dunia canggih ni.

Tapi apa apa pun Pak Long kena tabik jugak la kat Najib, beliau merupakan satu-satunya pemimpin dari Asia Tenggara yang diberikan peluang untuk berjumpa Obama. Tapi yang pastinya beliau bukanlah sesatunya pemimpin dari Asia Tenggara yang gunakan khidmat Apco sebagai tuan penasihat.

Errr... dia tak tanya ka arwah Altantuya tu boleh cakap Melayu ke tidak... wassalam...

No comments:

Post a Comment