Thursday, May 13, 2010

Musa Hassan marah Saiful



MOHD. SAIFUL hadir pada perbicaraan kes liwatnya di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - Mohd. Saiful Bukhari Azlan mengaku ada menghubungi Ketua Polis Negara (KPN), Tan Sri Musa Hassan bagi menceritakan masalah dirinya yang mendakwa diliwat dan dianiaya Datuk Seri Anwar Ibrahim beberapa kali.
Bagaimanapun, dakwa Mohd. Saiful, 25, dalam perbualan telefon selama seminit itu, Musa bukan sahaja memarahinya malah turut melarang dia menghubungi beliau lagi selepas itu.
Bekas pembantu Anwar itu berkata demikian semasa pemeriksaan balas oleh peguam Karpal Singh dalam perbicaraan kes liwat Ketua Pembangkang itu di Mahkamah Tinggi di sini semalam.
Karpal: Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan ada hubungi kamu?
Mohd. Saiful: Saya yang hubungi dia kerana saya telah dianiaya.
Saya telefon Musa pada pagi 25 Jun 2008 untuk ceritakan masalah saya, tapi tak sampai seminit sebab dia letakkan telefon.
Itu saja?
Ya, Musa marah saya jangan telefon, mungkin dia ingat itu panggilan main-main.
Siapa beri nombor telefon dia?
Saya terdengar perbualan di rumah Najib (Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak), waktu itu Najib ada minta nombor telefon Musa daripada seseorang.
Berhubung soalan Karpal sama ada saksi mengenali bekas Setiausaha Politik Anwar, Mohamad Ezam Mohd Noor, Mohd. Saiful menjawab kenal tapi bukan kawan.
Di antara 26 dan 28 Jun 2008, ada jumpa Ezam?
Ya, saya jumpa dia pada 27 Jun 2008, di antara pukul 12 dan 1 pagi di Bandar Tasik Puteri, Rawang bersama Rahimi dan bapa saudara, Tuah.
Ada apa perbincangan dengan Ezam?
Saya beritahu Ezam yang saya telah dianiaya Anwar.
Terdahulu, saksi memberitahu, dia telah dibawa ke kediaman Najib oleh pembantu khas Perdana Menteri pada ketika itu, Khairil Anas pada pukul 8 malam, 24 Jun 2008.

No comments:

Post a Comment