Saturday, July 10, 2010

Harakah jawab surat tunjuk sebab



KUALA LUMPUR - Lidah rasmi Pas, :Harakah: semalam, menjawab surat tunjuk sebab yang diterimanya daripada Kementerian Dalam Negeri (KDN), kelmarin. 

Pengarah Urusan Harakah, Datuk Kamaruddin Jaafar yang juga Ahli Parlimen Tumpat berkata, surat itu diserahkan Pemangku Ketua Pengarang Harakah, Taufek Yahya kepada Timbalan Setiausaha Bahagian Kawalan Penerbitan dan Teks al-Quran di KDN, Abdul Razak Abdul Latif di Putrajaya pada jam 3.30 petang. 

“Surat jawapan itu ditandatangani saya :memandangkan ia ditujukan kepada saya semalam. Dalam jawapan itu, kami menjawab semua isu yang dibangkitkan,” katanya di sini. 

Kelmarin, KDN menghantar surat tunjuk sebab berhubung tiga perkara iaitu lambat menghantar lapan salinan :Harakah: kepada KDN setiap isu, menjual kepada bukan anggota Pas dan menjual di luar daripada tempat yang dibenarkan iaitu di pejabat dan markas Pas sahaja. 

Mengenai permit penerbitan :Harakah: yang tamat dua hari lalu, Kamaruddin berkata, akhbar berkenaan masih dicetak dan diedarkan hari ini memandangkan pihaknya membuat permo:honan memperbaharui permit. 

“Biasanya, sementara menunggu keputusan KDN mengenai pembaharuan permit sepertimana penerbitan lain, kami dibenarkan membuat penerbitan sehingga keputusan permohonan diperolehi,” katanya. - Bernama

No comments:

Post a Comment