Friday, November 12, 2010

Anak bertuah

KOTA BHARU: Walaupun tergolong sebagai Orang Kurang Upaya (OKU), ia tidak mematahkan semangat Ahmad Faiz Ibrahim, 12, dari Sekolah Kebangsaan (SK) Kubang Kerian 1, mencapai keputusan cemerlang dalam keputusan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) yang diumumkan semalam.
Ahmad Faiz mendapat 4A dalam mata pelajaran Bahasa Melayu (Pemahaman), Bahasa Melayu (Penulisan), Matematik dan Sains, manakala Bahasa Inggeris mendapat B.

Menurut Ahmad Faiz, dia hanya menggunakan dua jari kiri sambil disokong dagunya untuk menulis.

“Sepanjang menjawab soalan peperiksaan, saya tidak menghadapi masalah walaupun terpaksa berbuat demikian demi mencapai keputusan cemerlang dalam peperiksaan.

“Saya bersyukur mendapat keputusan 4A 1B dalam UPSR, kerana kebanyakan soalan dapat dijawab dengan baik dan sempurna,” katanya yang bercita-cita menjadi seorang profesor.

Ibunya, Zarina Mohd Kasim, 36, berkata dia bersyukur kerana anak sulungnya memperoleh keputusan yang baik dalam peperiksaan UPSR.

“Alhamdulillah, Ahmad Faiz berjaya dalam peperiksaan UPSR, walaupun dia tidak mempunyai keupayaan bergerak seperti insan lain. “Saya bercadang menempatkannya di sekolah menengah agama di Kubang Kerian ketika di tingkatan satu tahun depan,” katanya.

No comments:

Post a Comment