Thursday, November 18, 2010

Sambut raya di masjid terbengkalai



PENDUDUK Villa Rimbawan terpaksa mendirikan khemah di tapak masjid yang terbengkalai untuk bersolat sunat Aidiladha di Taman Pinggiran Putra, Seri Kembangan semalam.


SERI KEMBANGAN - Selepas lima tahun menunggu masjid yang tidak siap dibina seperti yang dijanjikan, penduduk Villa Rimbawan, Taman Pinggiran Putra di sini ada cara tersendiri melakukan protes.
Semalam, kira-kira 100 penduduk di kawasan berkenaan mengadakan solat sunat dan ibadat korban di tapak masjid terbengkalai itu sempena sambutan Hari Raya Aidiladha.
Mereka bersolat beramai-ramai dengan memasang khemah di dalam kawasan masjid yang hanya terdapat lapan batang tiang konkrit sebelum menyembelih lima ekor lembu di kawasan berhampiran masjid.
Pengerusi Persatuan Penduduk Villa Rimbawan, Amat Ramsa Yaman berkata, pembinaan masjid dua tingkat di atas tanah seluas 0.4 hektar itu yang menelan belanja sebanyak RM3.5 juta sepatutnya siap pada penghujung tahun 2008.
Mengikut perjanjian, pemaju sepatutnya menyediakan peruntukan sebanyak RM1.5 juta daripada jumlah itu berdasarkan perkembangan projek manakala selebihnya disediakan oleh persatuan penduduk.
Bagaimanapun katanya, pemaju didakwa hanya membayar sebanyak RM375,000 dan selepas itu memberhentikan pembayaran atas alasan harga bahan mentah meningkat secara mendadak.

No comments:

Post a Comment