Thursday, November 11, 2010

'Undi diperoleh Azmin tak munasabah'




2010/11/11

KOTA KINABALU: Bekas Setiausaha Perhubungan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Sabah, Mursalim Tanjul yang meletak jawatan dan keluar daripada PKR kelmarin mendakwa, Naib Presiden parti, Mohamed Azmin Ali memperoleh undi tidak munasabah untuk merebut jawatan Timbalan Presiden di kebanyakan pemilihan cabang parti pada Sabtu dan Ahad lalu. 

Mursalim yang turut meletak jawatan Ketua PKR Cabang Kudat, mendakwa walaupun mesyuarat kebanyakan cabang PKR pada September lalu mencalonkan Mohamed Azmin, pemilihan pada peringkat cabang lebih memihak kepada seorang lagi calon Timbalan Presiden, Datuk Zaid Ibrahim.Beliau mendakwa, undi diperoleh Mohamed Azmin diragui kerana ada pemilihan peringkat cabang Sabtu dan Ahad lalu dihadiri hanya kira-kira 100 ahli, tetapi undi Mohamed Azmin mencecah 600, sekali gus menimbulkan keraguan kemungkinan ada campur tangan pemimpin tertinggi PKR.
“Saya melepaskan semua jawatan dan keluar parti kerana tidak mahu terheret sama dalam permainan politik tidak bersih," katanya ketika dihubungi di Kudat semalam. 

Sementara itu, di SHAH ALAM, Mohamed Azmin menegaskan beliau mahu terus merebut jawatan Timbalan Presiden PKR selagi tidak diminta berundur oleh majoriti ahli parti itu. 

Sambil menyelar sikap Datuk Zaid Ibrahim yang terus mendesak beliau berundur, Mohamed Azmin berkata, Zaid boleh dianggap sebagai pemimpin yang tersungkur apabila tidak dapat menerima kekalahan pemilihan parti. 

No comments:

Post a Comment