Monday, December 6, 2010

Kecewa rumah retak tidak dibaiki




NOR AKMA menunjukkan rumahnya yang mengalami kerosakan kerana kerja-kerja pembaikan tanah di Bukit Antarabangsa, Hulu Klang semalam.




KUALA LUMPUR - Seorang pemilik butik, Nor Akma Mohd. Desa kecewa dengan sikap Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ) yang tidak menunaikan janji untuk membaiki rumahnya yang rosak ekoran kerja-kerja pembaikan dan pemuliharaan kawasan tanah runtuh di Bukit Antarabangsa, Hulu Klang dua tahun lalu.
Kejadian tanah runtuh pada 6 Disember 2008 itu mengorbankan lima nyawa dan memusnahkan 14 buah banglo di Taman Bukit Mewah kecuali rumah Nor Akma.
Nor Akma, 48, mendakwa, sebahagian besar struktur dalaman rumahnya retak ekoran kerja-kerja pembesaran longkang di belakang rumah sebaik sahaja kerja-kerja pembersihan tanah runtuh selesai.
"Seluruh rumah bergegar ketika kerja-kerja pembesaran longkang dijalankan dan selepas projek siap, saya dapati dinding dan lantai retak," katanya ketika ditemui pada majlis memperingati kejadian berkenaan di Pusat Jawatankuasa Penduduk Zon 5 Bukit Antarabangsa dekat sini semalam.

No comments:

Post a Comment