Wednesday, March 23, 2011

Tidak mahu serah video seks kepada polis



SHAH ALAM – Ketua kumpu lan yang mendedahkan rakaman video seks seorang pemimpin pembangkang dengan wanita dipercayai pelacur kelmarin, tidak akan menyerahkan salinan asal rakaman itu kepada polis.

Individu itu yang hanya dikenali sebagai 'Datuk T' berkata, beliau tidak akan berbuat demikian kerana tidak mahu pembangkang menuduh polis dan kerajaan berpakat dalam pembikinan rakaman video itu.

"Ini mungkin akan berlaku jika hasil siasatan polis tidak berpihak kepada (Datuk Seri) Anwar (Ibrahim) (yang sudah pun menafikan individu dalam video itu adalah dirinya)," katanya.

Kata Datuk T, langkah yang lebih wajar dilakukan untuk menyiasat ketulenan video itu adalah dengan menubuhkan Suruhanjaya Awam Bebas yang dianggotai pemimpin pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan media yang bebas daripada pengaruh mana-mana pihak.

"Jika ini yang berlaku (penubuhan suruhanjaya), saya akan serahkan salinan asal video itu kepada mereka. Selepas itu, terpulanglah kepada mereka untuk dihantar ke negara mana untuk dianalisa ketulenannya," katanya dipetik daripada laporan portal berita The Malaysian Insider, semalam.

Datuk T berkata, selain video, jam tangan jenama Omega yang dikatakan milik Anwar dan diserahkan kepadanya oleh wanita pasangan kepada pemimpin pembangkang dalam video seks itu juga akan diserahkan kepada suruhanjaya agar ujian pengecaman DNA dapat dilakukan.

“Biarlah orang awam dan dunia menjadi hakim dalam kes ini,” katanya.

Datuk T berkata, tindakan Anwar membuat laporan polis pagi semalam berhubung pendedahan video seks itu, sekali gus dianggapnya sebagai reaksi ‘tidak berminat’ atas kesediaannya menyerah kan salinan rakaman adegan lucah itu kepada tokoh pembangkang berkenaan Isnin minggu depan.

"Saya sudah beritahu akan serah video itu dalam masa seminggu. Saya akan serahkan video itu kepada Anwar dan isterinya, (Datuk Seri Dr) Wan Azizah (Wan Ismail) tapi apabila buat laporan polis, saya anggap dia tak berminatlah," katanya.

No comments:

Post a Comment