Monday, April 18, 2011

Kawasan kubur aneh dibersihkan



ANGGOTA Bomba dan Penyelamat Gua Musang bergotong-royong membersihkan kawasan kubur lama di Kampung Batu Melintang semalam.


GUA MUSANG - Selepas lebih tiga tahun terbiar, kawasan perkuburan lama yang didakwa mempunyai batu nisan 'hidup' di Kampung Batu Melintang dekat sini akhirnya dibersihkan semalam.
Seramai 20 anggota Bomba dan Penyelamat Gua Musang dan anggota Bomba Sukarela Kuala Sungai, di sini mengambil inisiatif membersihkan kawasan perkuburan itu yang sebelum ini dipenuhi semak-samun.
Ketua Bomba dan Penyelamat Daerah Gua Musang, Rosli Che Sulaiman berkata, gotong-royong itu bertujuan memudahkan waris atau pelawat menziarahi kubur sambil melihat sendiri keunikan batu nisan di situ.
"Saya tertarik dengan cerita mengenai kubur ini yang disiarkan Kosmo! baru-baru ini. Atas sebab itu kami perlu membantu membersihkan kawasan ini," katanya di sini semalam.
-kosmo

No comments:

Post a Comment