Tuesday, May 31, 2011

Schwarzenegger didakwa menipu



BOGOTA 30 Mei - Bekas suami kekasih 'gelap' Arnold Schwarzenegger mahu mengambil tindakan undang-undang terhadap bekas gabenor California itu kerana mendakwa sijil kelahiran anak hasil hubungan sulit bekas gabenor itu dengan bekas isterinya telah dipalsukan.
Lelaki itu dikenali sebagai Rogello Baena berasal dari Colombia yang pernah berkahwin dengan Mildred Patricia Baena yang merupakan pembantu rumah Schwarzenegger.
Menurut media hiburan Amerika Syarikat (AS), Baena berpisah dengan Midred selepas berkahwin selama 10 tahun sejak Oktober 1997, hanya beberapa minggu selepas kanak-kanak tersebut dilahirkan.
Pasangan itu hanya memfailkan penceraian mereka pada Februari 2008.
Hanya baru-baru ini, Baena mengetahui anak lelakinya yang kini berusia 13 tahun itu adalah anak hasil hubungan sulit bekas isterinya dengan pelakon tersebut.
Ini kerana Baena dinamakan sebagai bapa dalam sijil kelahiran kanak-kanak itu dan pihak peguam telah memaklumkan kepadanya jika Schwarzenegger dan Mildred mengetahui maklumat dalam sijil kelahiran itu tidak benar, pelakon berkenaan dan kekasih gelapnya itu terlibat dalam konspirasi untuk memalsukan dokumen, yang merupakan satu kesalahan jenayah di California.
Mildred yang kini berumur 50 tahun, bekerja di rumah pelakon itu selama 20 tahun.
Pelakon itu mempunyai empat orang anak berumur antara 14 dan 21 tahun bersama Shriver dan anak bongsu mereka dilaporkan dilahirkan beberapa hari sebelum anak yang didakwa hasil hubungan sulit Schwarzenegger-Mildred dilahirkan.
Schwarzenegger, 63, mengumumkan perpisahannya dengan isterinya, Maria Shriver baru-baru ini selepas berkahwin selama 25 tahun sejak 10 Mei lalu setelah rahsia aktor itu mempunyai anak dengan kekasih gelapnya terdedah.
Gambar Mildred dan anak lelakinya yang kelihatan sangat mirip dengan wajah Schwarzenegger telah tersebar di Internet sejak pelakon itu mengaku mempunyai anak bersama dengan kekasih gelapnya itu. - AFP
Utusan Malaysia Online - Luar Negara

No comments:

Post a Comment