Monday, August 15, 2011

Dua bulan tiada air




YOKE LAN (tengah) dan Su Kuan menunjukkan masalah bekalan air yang dihadapi sambil diperhatikan oleh Nadchatiram di Taman Taynton, Cheras semalam.


KUALA LUMPUR – Sejak siap dibina enam tahun lalu, penduduk di 38 unit rumah di Taman Taynton, Cheras terpaksa bergantung kepada air yang dibekalkan oleh pemaju gara-gara ketiadaan sijil layak menduduki (CF).
Nasib mereka bertambah malang apabila bekalan tersebut dipotong oleh Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd. (Syabas) selepas pemaju didakwa membekalkan air secara tidak sah dan gagal menjelaskan bil air menyebabkan penduduk terputus bekalan sejak dua bulan lalu.
Pengarah Pusat Perkhidmatan MCA Cheras, John Hon Su Kuan, berkata, akibat masalah itu, kira-kira 190 orang penduduk hidup dalam kesulitan dan terpaksa mengharap bekalan dari rumah jiran di fasa perumahan lama.
“Syabas dikatakan terpaksa memotong bekalan air kerana pemaju juga gagal menjelaskan bil air tertunggak yang mencecah RM8,000,” katanya pada sidang akhbar yang dihadiri 20 orang penduduk di sini semalam.
Dalam pada itu, seorang penduduk, Yeoh Lee King, 52, kecewa dengan tindakan pemaju yang seolah-olah memperdaya penduduk dan melewat-lewatkan permohonan mendapatkan CF.-kosmo

No comments:

Post a Comment