Sunday, September 11, 2011

Gaun pengantin Diana, Kate tetap memukau



kate dengan gaun pengantin berwarna putih semasa berkahwin dengan putera william pada tahun ini. - AGENSI


LONDON 10 Sept. - Aura Kate Middleton dan mendiang Puteri Diana sentiasa disanjung peminat mereka termasuk gaun pengantin yang dipakai kedua-dua puteri tersebut.
Gaun pengantin Kate yang mendapat sentuhan pereka Sarah Burton dan Alexander McQueen ketika berkahwin dengan Putera William berjaya mengutip dana berjumlah 8 juta pound (RM40 juta) dan merekodkan jumlah pelawat yang luar biasa semasa ia dipamerkan di Istana Buckingham pada Julai dan Ogos lalu.
Gaun pengantin Kate mungkin berjaya memukau mata orang ramai, namun legenda ibu mertua Middleton, mendiang Puteri Diana juga tiada tolok bandingannya.
diana dengan gaun pengantin semasa berkahwin dengan putera charles pada 1981. - Agensi


Gaun yang dipakai Diana ketika berkahwin dengan Putera Charles pada 1981 pula bukan sahaja dianggap sebagai satu hasil yang menakjubkan malah personaliti puteri tersebut menambah lagi 'keajaiban' gaun itu.
Gaun bersejarah yang dipakai Diana itu telah menjelajah ke pelbagai lokasi dunia selama tujuh tahun untuk tatapan umum bagi megubat rindu peminatnya terhadap puteri kesayangan mereka itu.
Untuk tahun ini, gaun tersebut dipamerkan di stesyen kereta api Kansas City dan muzium di Grand Rapids, Michigan.
Sementara itu, bermula Jumaat ini, gaun tersebut kemungkinan akan 'mengembara' ke kompleks kasino di Mashantucket, Connecticut, beserta barangan lain milik Diana untuk menjadi tatapan para pengunjungnya. - AGENSI

No comments:

Post a Comment