Saturday, September 24, 2011

Kain rentang DSAI ‘hilang’

RAUB – Pakatan Rakyat (PR) Parlimen Raub kesal dengan tindakan segelintir pihak tidak bertanggungjawab yang cuba sabotaj program Ceramah Perdana Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) seperti dijadualkan berlangsung Ahad nanti.

Jurucakap PR Parlimen Raub, Tengku Shah Amir Tengku Perang berkata, Pas dan PKR membuat laporan polis sebaik sahaja mendapati kain rentang berkaitan ceramah itu ‘hilang’ dari tempat ia dipasang.

Menurutnya, kain rentang itu diletakkan di dua lokasi iaitu di hadapan Dewan Jubli Perak Majlis Daerah Raub (MDR) dan persimpangan Sungai Ruan dekat Pintu Padang.

“Kita dapati kain rentang itu hilang sekitar waktu Maghrib dan dipercayai tindakan ini didalangi pihak tertentu yang menunjukkan sikap tidak matang dalam berpolitik.

“Politik adalah hak semua orang dan PR tidak pernah mengganggu segala kegiatan dianjurkan mana-mana pihak selama ini,” katanya selepas membuat laporan di Balai Polis Raub.

Tengku Shah Amir berkata, realitinya hari ini bukanlah seperti tahun 60-an atau 80-an kerana rakyat sudah maklum tentang hak mereka.

No comments:

Post a Comment