Tuesday, November 22, 2011

Ibu tunggal nafi kutip duit ubat anak



SIEW FAN (kiri) berkata sesuatu kepada pemberita sambil ditemani anaknya (dua dari kiri) dan Lau (dua dari kanan) di Kuala Lumpur baru-baru ini.


KUALA LUMPUR - Seorang ibu tunggal menafikan dia pernah memungut derma secara terbuka daripada orang ramai untuk tujuan membiayai kos rawatan anak dan perbelanjaan hariannya selepas mendapati ada pihak yang mempergunakan namanya untuk tujuan tersebut.

Lee Siew Fan, 43, mengakui pernah meminta bantuan untuk menampung perbelanjaan harian dan kos rawatan anaknya, Lee Zheng Wei, 15, yang menghidap penyakit cushing syndrome melalui siaran berita dalam sebuah akhbar tetapi menafikan dia meminta derma daripada orang awam secara terbuka.

"Saya diberitahu ada pihak menggunakan gambar saya bersama anak menagih simpati daripada orang ramai.

"Ingin saya jelaskan di sini bahawa selain daripada meminta bantuan melalui siaran akhbar, saya tidak pernah atau meminta pihak ketiga untuk memungut derma bagi pihak saya," katanya pada sidang akhbar di ibu pejabat Parti Gerakan Rakyat Malaysia (PGRM) di sini baru-baru ini.

Siew Fan yang bekerja sebagai pencuci kehilangan suami sejak 14 tahun lalu dan kini tinggal bersama anaknya di sebuah rumah kos rendah di Cheras.

Kosmo! Online - Negara:

'via Blog this'

No comments:

Post a Comment