Saturday, November 5, 2011

Jawi mahu pohon perintah mahkamah halang Seksualiti Merdeka 2011




ABDUL RAHMAN (kanan) menyerahkan memorandum bantahan Seksualiti Merdeka 2011 kepada Che Mat di Kuala Lumpur semalam.



KUALA LUMPUR – Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) akan mengambil tindakan mahkamah bagi menyekat program Seksualiti Merdeka 2011.
Pengarahnya, Datuk Che Mat Che Ali berkata, tindakan itu diambil bagi menyekat program itu daripada diteruskan.
“Satu permohonan deklarasi dan injunksi akan dipohon segera bagi menyekat program ini daripada berterusan.
“Menurut artikel 3 Perlembagaan Persekutuan, agama Islam adalah agama Persekutuan dan sebarang bentuk program yang boleh mencemar kesuciannya harus dibendung dan dihalang,” katanya.
Beliau berkata demikian selepas menerima memorandum menggesa Jawi mengambil tindakan mahkamah terhadap penganjur Seksualiti Merdeka 2011 daripada Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) di sini semalam.
Ia disampaikan oleh Timbalan Presiden Perkasa, Datuk Abdul Rahman Bakar diiringi 40 ahli pertubuhan itu sebaik sahaja mengadakan demonstrasi membantah Seksualiti Merdeka 2011 di Masjid Negara.
Abdul Rahman berkata, Jawi perlu bertindak segera kerana penganjuran program itu jelas mencemar dan menghina kesucian agama Islam.
Program Seksualiti Merdeka dianjurkan sejak 1 November lalu oleh beberapa gabungan Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) yang mendapat sokongan Majlis Peguam dan Suara Rakyat Malaysia (Suaram).
Kosmo! Online - Negara:

'via Blog this'

No comments:

Post a Comment