Saturday, April 21, 2012

Pelakon Rita Rudaini tuntut tunggakan nafkah

Utusan Malaysia Online - Dalam Negeri:


KUALA LUMPUR 20 April - Pelakon Rita Rudaini, 36, yang sedang berhadapan dengan tuntutan perceraian oleh suaminya, Aidil Zafuan Abdul Radzak, 25, akan menuntut tunggakan nafkah yang dianggarkan berjumlah ratusan ribu ringgit.
Dalam sebutan kes perceraiannya di Mahkamah Syariah Petaling Jaya yang akan berlangsung pada 30 April ini, pelakon itu dikatakan bakal membuat tuntutan balas tersebut terhadap pemain bolasepak kebangsaan itu.
Utusan Malaysia difahamkan, dramatis popular itu akan membuat tuntutan untuk kesemua nafkah tertunggak selama empat tahun yang sebelum ini telah diabaikan oleh Aidil.
Ini termasuklah tuntutan nafkah sara hidup bagi dua anak lelakinya, Airit Rayyan Rizqin, 3, dan Airit Qaqa Arjuna , 1.
"Sepanjang pernikahan, Rita lebih banyak menanggung keluarga, Aidil hanya sekali sekala sahaja mengeluarkan belanja buat anak-anak dan isteri.
"Malah, selama ini, Rita tidak pernah tahu mengenai jumlah pendapatan suaminya walaupun sudah empat tahun mereka bernikah," jelas sumber kepada Utusan Malaysia.
Sementara itu, peguam Rita, Datuk Mohd. Zaidi Mohd. Zain mengesahkan sebutan kes tuntutan perceraian oleh Aidil itu akan disebut di Mahkamah Syariah Petaling Jaya pada tarikh tersebut.
"Perintah saman terhadap Rita supaya hadir ke mahkamah juga telah dihantar oleh peguam Aidil melalui saya pada Rabu lalu.
"Pihak kami juga telah menerima arahan daripada anak guam (Rita) untuk mengemukakan beberapa cadangan tentang hal-hal yang berkaitan selepas perceraian, bagaimanapun saya tidak boleh mengulas mengenainya kerana ia masih di peringkat draf.
"Tuntutan balas Rita akan dihantar kepada peguam Aidil sebelum tarikh sebutan," katanya.
Rita dan Aidil bernikah di Thailand pada 2008 setelah tidak mendapat persetujuan daripada keluarga pihak lelaki.
Meskipun diawal pernikahan pasangan ini sangat bahagia, bagaimanapun campur tangan pihak ketiga menyebabkan masalah semakin berlarutan sehinggalah Aidil membuat permohonan bagi menceraikan pelakon berkenaan baru-baru ini.

'via Blog this'

No comments:

Post a Comment