Wednesday, July 11, 2012

Dua kali permohonan ditolak

Dua kali permohonan ditolak
Abdul Sulan duduk di hadapan rumah usang ibu mereka.Bahagian atap dan dinding rumah ini juga kian mereput.
KG BARU PANGSENAM (Temerloh) - Seorang anak berharap permohonan ibu dan adik lelakinya untuk mendapatkan bantuan di bawah program e-Kasih mendapat perhatian pihak berkaitan.

Abdul Sulan Mohamad Nor, 60, berkata, mereka sudah mengemukakan permohonan sebanyak dua kali untuk mengganti dan membaiki atap serta dinding rumah yang kian mereput itu.

Menurutnya, permohonan pertama dibuat atas nama ibunya, Ropiah Mat Aali, 74, dan permohonan kedua pula atas nama adik lelakinya, namun kedua-duanya ditolak.

"Rumah usang itu didiami adik saya yang tidak bekerja kerana sakit. Ibu pula kian uzur dan kini dijaga seorang lagi adik yang tinggal bersebelahan rumah terbabit.

“Penglihatan ibu semakin kurang menyebabkan kami terpaksa membawanya ke rumah adik. Namun, dia tidak mahu dan ingin tinggal di rumahnya sendiri sedangkan kami bimbang jika berlaku sesuatu padanya,” katanya.

Sehubungan itu, Abdul Sulan berharap permohonan ibu dan adiknya mendapat perhatian sewajarnya daripada pihak berkenaan.

“Keadaan rumah ini sangat daif menyebabkan kami tidak mahu ibu tinggal di situ. Oleh itu, kalau dapat bantuan di bawah Projek Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT), itu lebih baik,” katanya.

No comments:

Post a Comment