Sunday, July 22, 2012

UMNO/BN @ PAKATAN RAKYAT PILIHAN TERBAIK UTK AGAMA ISLAM



Sehingga kini masih tiada jawapan apakah sebabnya Kerajaan Malaysia yang dikuasai UMNO/BN membenarkan pembinaan Gereja terbesar di Asia Tenggara dan tercanggih di dunia di Negara ini. 

Meskipun agama Kristian bukanlah agama rasmi Negara Islam Malaysia dan jumlah penganut agama tersebut adalah lebih kecil jika dibandingkan dengan Negara jiran Indonesia dan Filipina Negara kita punya Gereja yang terbesar di Asia Tenggara. 

Gereja yang dinamakan Calvary Convention Centre (CCC) merupakan gereja yang terbesar dan tercanggih di Asia Tenggara terletak bersebelahan Bukit Jalil Golf &Country Club berhadapan Anjung Hijau Kondominium. 

Kos keseluruhan pembinaannya menelan belanja sekitar RM135 Juta ini termasuk harga tanah yang terpaksa dibayar. 

Bangunan setinggi 6 tingkat yang punya keluasan 600,000 kaki persegi ini mampu memuatkan 5,000 orang dalam satu-satu masa. 

Pembinaan gereja terbesar dan canggih ini bermula pada 15 February 2008 apabila tapak pembinaan gereja ini diserahkan secara rasmi kepada Nam Fatt Construction Sdn. Bhd untuk direalisasikan pembinaanny.

Bukan mahu mempertikaikan kebebasan berugama yang dibenarkan dinegara ini.. 
Pihak manakah yang membenarkan pembinaan ini? Adakah DAP yang memberikan kelulusan untuk pembinaannya?

Ialah.. kan suatu masa lalu Lidah Rasmi UMNO pernah menyebarkan satu fitnah kononnya DAP mahu menjadikan Kristian sebagai agama rasmi Negara ini..

bukannya nak mempertikaikan hak agama lain membina rumah ibadat.... namun pembinaan gereja terbesar di Asia tenggara ni menimbulkan persoalan kerana bilangan penganut kristian di Malaysia sangat kecil... 

Malah agama kristian sendiri mempunyai banyak mahzab dan aliran seperti katolik, ortodoks dan protestan... dan lain2 yang tidak seperti Islam mereka hanya akan beribadat di gereja masing2... 

lebih menimbulkan persoalan Gereja Calvary convention center yang dibina Mengikut binaan Bahtera Nabi Nuh ni bukan sekadar tempat beribadat sahaja malah turut mempunyai: 

- auditorium 5,000 tempat duduk 
- kemudahan untuk teater dan produksi muzik, termasuk sebuah menara 
tinjau dan pit orkestra 
- peralatan audio visual & multimedia seni 
- pentas kemudahan termasuk bilik persalinan, lounge dan dewan sembahyang 
- bilikTarian, seni dan drama latihan / raptai 
- Studio rakaman 
- Bilik seminar dan bengkel 

Kemudahan pendidikan 

- Dewan kuliah 
- Bilik darjah 
- Perpustakaan dewasa 
- perpustakaan Kanak-kanak 
- Penjagaan Nurseri 

pusat rekreasi / bankuet dewan serbaguna 
Kafeteria, kedai buku dan kemudahan-kemudahan lain 
Pejabat pentadbiran 
bilik Kaunseling 
Asrama dan pangsapuri tetamu 
tempat letak kereta bawah tanah 3-tingkat 
Taman santuari 

dengan semua fasiliti tersebut adakah semua ini hanya untuk penganut kristian di Malaysia atau gereja ini nanti akan menjadi pusat tumpuan penganut kristian seluruh dunia sebagaimana Mekah bagi umat Islam? 

atau mungkin juga merupakan satu agenda Free manson di Malaysia? 

Pikirkan wahai2 sahabat2 dan orang2 islam sekalian...

Relevankah PAKATAN RAKYAT di tuduh akan menukarkan Malaysia Sebagai Negara Kristian Sedangkan UMNO/BN Dah meluluskan dan Hampir Siap pembangunan Gereja terbesar Dan tercanggih Di Dunia??? 

wallahualam.....

No comments:

Post a Comment