Thursday, July 25, 2013

LAGI KEMENANGAN MUJAHIDIN IRAQ

LAGI KEMENANGAN MUJAHIDIN IRAQ : MUJAHIDIN DAULAH ISLAM IRAQ MENGAKU BERTANGGUNG JAWAB ATAS SERANGAN KE PENJARA ABU GHRAIB DAN TAJI LANTAS MEMBEBAS KAN 500 TAHANAN.

BAGHDAD – Mujahidin Daulah Islam Iraq pada Selasa (23/7/2013) mengaku bertanggung jawab atas serangan besar di dua penjara Iraq yang menyebab kan lebih dari 500 tahanan telah dibebaskan termasuk para komandan senior mujahidin.

Mujahidin Daulah Islam Iraq mengaku dengan mengatakan pihaknya telah melakukan serangan terhadap penjara thagut Iraq, Abu Ghraib dan Taji setelah melakukan persiapan selama berbulan-bulan.

“Para Mujahid setelah berbulan-bulan persiapan, menyasarkan dua penjara terbesar milik pemerinta Safawi,” ujar pernyataan Mujahidin seperti yang di lampir siar kenyataan nya oleh Al Arabiya.Pernyataan yang dikeluarkan secara online dan disebar di forum-forum Jihad, datang saat pasukan rezim Iraq melancarkan perburuan besar-besaran.

Serangan ke atas penjara Abu ghraib dan Taji adalah pada Ahad (21/7) malam.Seorang pegawai militer yang tidak mahu identiti nya di dedahkan mengatakan kepada AFP bahawa para tahanan yang melarikan diri termasuk anggota Al Qaeda berpangkat tinggi.

“Hari-hari ‘gelap’ sedang menunggu Iraq. Beberapa dari mereka yang melarikan diri adalah pemimpin senior Al Qaeda,” ujar pegawai tersebut

No comments:

Post a Comment