Monday, January 13, 2014

Bill Gates dinamakan Individu Paling Dikagumi di Dunia


KIRI: Bill Gates, Barack Obama, Sachin Tendulkar
LONDON 13 Jan. - Pengasas Microsoft, Bill Gates dinobatkan sebagai Individu Paling Dikagumi di Dunia oleh majalah The Times, menewaskan Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama yang menduduki tempat kedua dalam satu tinjauan pendapat, kelmarin.
Presiden Rusia, Vladimir Putin, pula berada di tempat ketiga, diikuti Pope Francis di tempat keempat; pemain kriket India, Sachin Tendulkar di kedudukan kelima dan Presiden China, Xi Jinping di tempat keenam.
Tinjauan pendapat itu dilaksanakan oleh firma penyelidikan, YouGov untuk majalah The Times membabitkan seramai 14,000 individu daripada 13 buah negara termasuk Britain, Perancis, Jerman, Rusia, Amerika Syarikat (AS), Australia, Pakistan, Indonesia, India, China, Mesir dan Brazil.
Hanya enam wanita berada dalam senarai tersebut dengan Ratu Elizabeth II menduduki tangga ke-17, sementara aktres, Angelina Jolie berada di tempat ke-19.
Tokoh wanita lain yang paling dikagumi ialah pengacara terkenal, Oprah Winfrey di tempat ke-20, Canselor Jerman, Angela Merkel (26), bekas Setiausaha Negara AS, Hillary Clinton (27) dan isteri Presiden China, Peng Liyuan (28).
Pemain bola sepak Argentina, Lionel Messi pula berada di tempat ke-15, sementara pemain bola keranjang AS, Michael Jordan (21) dan pemain bola sepak Portugal, Cristiano Ronaldo (22). - AGENSI


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Luar_Negara/20140114/lu_10/Bill-Gates-dinamakan-Individu-Paling-Dikagumi-di-Dunia#ixzz2qSwal4yu
© Utusan Melayu (M) Bhd 

No comments:

Post a Comment