Monday, January 5, 2015

Pasca Banjir - Gambar2 Kemusnahan Akibat Banjir Di Kelantan - Di Manakah Tempat Mereka Berlindung Selepas Ini?

Rumah musnah. Hancur. Ada yang dibawa oleh arus deras banjir. Ada yang pecah. Ada yang ditenggelami lumpur. Kemusnahan yang sangat teruk ini diburukkan lagi dengan keadaan mangsa2 yang terjejas adalah mereka2 yang miskin dan memerlukan.

Selepas banjir. Bagi mereka yang kehilangan rumah dan tempat untuk berteduh selepas air banjir diberitakan surut dan susut, apa yang mereka boleh lakukan dan apa yang kita boleh lakukan dan apa yang kerajaan mahu lakukan bagi meringankan beban mereka?

Lihat gambar dan mari sama2 fikirkan sejenak. Bantuan yang bagaimana perlu sampai kepada mereka terlebih dahulu selain dari makanan, ubat-ubatan dan barang keperluan asas.













Rumah yang dibawa arus deras banjir



Rakaman video kredit pada Raja Shamri.



 
Klik sini jika video gagal load.

Dan cadangan yang dikemukakan selain dari cadangan membina perkampungan sementara (menggunakan konsep rumah kontena). Harap2 kerajaan peka dengan cadangan2 yang dikemukakan. Bukan apa. Kesian kot pada mangsa2 banjir. Bukan setakat nak fikir makan minum aje bahkan sekarang nak fikir tempat tinggal yang perlu dituju selepas banjir berakhir. Banjir kali neh bukan setakat hilang harta benda dalam rumah, dengan rumah2 sekali hilang.

Fikir2kanla semua.

No comments:

Post a Comment