SEORANG lelaki Ukraine yang mempunyai bulu mata panjang berharap namanya disenaraikan dalam buku rekod dunia Guiness.
Panjangnya bulu mata
Valey Smagliy, 58, berkata, dia menyedari bulu matanya bertambah panjang selepas menukar dietnya.

Bagaimanapun, Smagliy enggan berkongsi apa yang dimakannya.

"Saya mula memakan sesuatu dan menyedari bulu mata saya bertambah panjang.

"Saya tidak akan berkongsi apa yang telah saya makan. Biar wanita di luar sana cemburu," katanya.

Smagliy berkata, dia tidak berhasrat untuk menyimpan bulu matanya.

"Saya akan potong sebaik sahaja pihak Guiness mengesahkan bahawa saya adalah individu yang memiliki bulu mata terpanjang di dunia.

"Lagipun, bulu mata ini menyukarkan penglihatan. Saya juga sering ditahan wanita yang mahu berkongsi apa rahsia saya," katanya.

Menurut buku rekod Guiness, bulu mata terpanjang di dunia berukuran 6.99 sentimeter milik Stuart Muller dari Amerika Syarikat yang dicatat pada 2007. - Mirror