Monday, April 20, 2015

Tiga PAS Kawasan Pulau Pinang Calon Hadi Sebagai Presiden


Diterbitkan: Ahad, 19 April 2015 10:11 PM

GEORGE TOWN: Tiga daripada lima PAS kawasan di Pulau Pinang yang mengadakan mesyuarat agung tahunan pada Ahad mencalonkan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk jawatan presiden parti itu pada pemilihan parti Jun ini. 

PAS kawasan Bayan Baru, Balik Pulau dan Nibong Tebal turut sebulat suara menamakan Pesuruhjaya PAS Pahang sebagai calon timbalan presiden. 

Dua lagi PAS kawasan yang bermesyuarat iaitu Permatang Pauh dan Jelutong menangguhkan mesyuarat mereka untuk pemilihan parti itu. 

PAS kawasan Jelutong akan mengadakan mesyuarat pemilihan parti minggu hadapan manakala PAS Permatang Pauh belum menetapkan tarikh mesyuarat mereka. 

Yang Dipertua PAS Kawasan Bayan Baru Iszuree Ibrahim ketika dihubungi Bernama berkata Abdul Hadi dicalon untuk terus menerajui parti itu berikutan ketegasan dan kelantangannya dalam mempertahankan Islam. 

"Beliau seorang yang tegas dalam hal-hal berkaitan Islam dan sentiasa mempertahankan Islam. Ketegasannya ini telah dibuktikan oleh beliau sendiri dalam beberapa isu yang dibangkitkan kebelakangan ini.

"Kami tidak mahu pemimpin yang lembik, tidak tegas, samar-samar memimpin parti...jika pemimpin pun tidak tegas maka ahli-ahlinya pun akan turut sama,"katanya.

No comments:

Post a Comment