Presiden Kelab Putera 1Malaysia, Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim berkata, semua pihak diminta bertenang dan tidak mengganggu siasatan polis berhubung kejadian tersebut.
“Jangan kita meletakkan undang-undang di tangan sendiri, biar pihak polis yang menjalankan siasatan dan membawa mereka yang bersalah ke muka pengadilan.
“Saya merayu kepada mereka terutamanya golongan muda supaya tidak mengambil tindakan terburu-buru demi menjaga keamanan dan ketenteraman negara,” katanya selepas mengadakan Majlis Perjumpaan Bersama Anggota Polis di Dewan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) di sini hari ini.
Yang turut hadir, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kupang, Harun Abdul Aziz dan Timbalan Ketua Polis Daerah, Deputi Superintenden Wari Kiew.
Menurut Abdul Azeez, pergaduhan itu bukan berlaku atas dasar perkauman dan orang ramai perlu berhenti daripada menghantar maklumat yang tidak betul mengenai insiden itu ke media sosial.
“Zaman sekarang terlalu banyak fitnah dan cerita-cerita rekaan yang sengaja dilemparkan oleh mereka yang tidak bertanggungjawab,” jelasnya.