Monday, January 18, 2016

Anak resah cari wali bapa untuk bernikah

Melaka: Seorang bakal pengantin amat berharap menemui semula bapanya dalam tempoh dua bulan sebelum majlis pernikahan yang dijadualkan pada 26 Mac depan.
Siti Fairus Mohd Ali Napiah, 25, berkata, dia dan bakal suami Muhammad Nur Iman Mahmud, 23, berharap bapanya Mohd Ali Napiah, 50-an ditemui sekali gus menjadi wali perkahwinannya nanti.
Gadis itu berkata, sejak Disember lalu dia bersama abang angkatnya dan Muhammad Nur Iman berusaha mengesan Mohd Ali berdasarkan maklumat diperoleh termasuk ke alamat terakhir lelaki itu di Jalan Teo Joo, Triang, Pahang, namun tidak berhasil.
“Ketika berusia dua hari ibu saya Letchmmy Laila Abdullah, ketika itu berusia 19 tahun menyerahkan saya kepada keluarga angkat, sejak itu ibu dan bapa kandung tidak pernah datang menjenguk saya.
“Saya berharap menemui semula bapa kandung, bukan saja untuk menyaksikan pernikahan, tetapi paling penting menjadi wali majlis itu nanti,” katanya.
Katanya, dia dibesarkan ibu angkat Habibah Aji, 59 dan majlis pernikahannya bersama Muhammad Nur Iman, dijadualkan berlangsung di rumah keluarga angkat di Batu 9 Bertam Ulu, di sini.
Menurutnya, dia dan bakal suami resah jika gagal menemui Mohd Ali, dalam tempoh dua bulan akan datang berikutan tarikh pernikahannya semakin hampir.
“Saya minta kerjasama orang ramai yang mengenali atau tahu alamat bapa kandung supaya memaklumkannya kepada kami dengan menghubungi talian 012-9202830 atau 019-7346645,” katanya.
Artikel ini disiarkan pada : Isnin, 18 January 2016 @ 5:33 AM


Siti Fairus menunjukkan salinan sijil kelahirannya.
- See more at: http://www.hmetro.com.my/node/108157#sthash.gKoFo99D.dpuf

No comments:

Post a Comment