Tuesday, March 23, 2010

Raja katak saman The Sun 5 juta


Presiden Pribumi Perkasa (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali hari ini mengemukakan saman terhadap akhbar The Sun dengan menuntut ganti rugi sebanyak RM5 juta.


Spesis katak yang paling cantik didunia, tetapi sangat merbahaya

Saman itu dikemukakannya ekoran penyiaran artikel dalam akhbar tabloid berkenaan mendakwa Sultan Selangor, Sultan Sharifuddin Idris Shah telah menasihati beliau kerana bersikap ultra-Melayu dan melampau serta cauvinis dalam memperjuangkan hak bumiputera di negara ini.


Ibrahim menamakan Ketua Pengarang Kumpulan The Sun, Ho Kay Tat, penerbit akhbar The Sun Sun Media Corporation Sdn Bhd dan penulis artikel berkenaan, Terence Fernandez sebagai defendan.


Writ saman tersebut dikemukakan oleh firma guaman, Salehuddin Saidin kepada akhbar tabloid berkenaan melalui kiriman faks dan serahan tangan hari ini.


Ibrahim dalam penyataan tuntutannya mendakwa, artikel bertarikh 17 Mac 2010 yang disiarkan dalam akhbar tabloid itu yang bertajuk Sultan Keeps Perkasa Guessing On Invitation, menceritakan tentang kehadiran Sultan Sharifuddin tidak pernah sekali pun memberi perkenan untuk merasmikan mesyuarat agung Perkasa pada 27 Mac ini kerana baginda bimbang wakil rakyat Bebas itu bersifat ultra-Melayu dan cauvinis.

No comments:

Post a Comment