Monday, April 19, 2010

Ezam akan buka kotak dia macam-macam adaaa!


Ezam akan tunjuk surat hubungan Anwar dengan arkitek perang Israel

SHAH ALAM 18 April - Bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Parti Keadilan Rakyat (PKR), Ezam Mohd. Noor akan mendedahkan bukti hubungan Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan pihak Israel di Hulu Selangor dalam masa terdekat ini.
Menurut beliau, antara yang akan didedahkan adalah salinan surat membuktikan hubungan rapat Anwar dengan Pengerusi Bank Dunia, Paul Wolfowitz yang pernah bertugas sebagai arkitek perang Israel dan teman wanitanya, Shaha Ali Riza.
Dakwa Ezam, salinan surat itu mengandungi permintaan Anwar agar Shaha ditukarkan ke Foundation for the Future di mana penasihat PKR itu menjadi pengerusinya untuk menyelamatkan imej Wolfowitz daripada skandalnya dengan wanita itu.
Kata beliau, salinan surat itu diperolehnya daripada sumber di Bank Dunia.
"Anwar sebelum ini menuduh Kerajaan Pusat bekerjasama dengan Israel ekoran hubungan dengan Apco Worldwide tetapi pada saya ia hubungan profesional yang tidak memberi keuntungan kepada Israel tetapi kepada negara.
"Tetapi bagaimana hubungan rapatnya dengan Wolfowitz hingga sanggup melindungi lelaki itu daripada skandalnya," katanya.
Beliau ditemui selepas pengumuman peletakan jawatan dan keluar daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) dua pemimpin AMK, Nor'isham Manap dan Muhammad Ali Mukhtar di sini hari ini.
Ditanya mengenai kenyataan yang mengatakan calon PKR Hulu Selangor, Datuk Zaid Ibrahim dapat membantu rakyat di kawasan itu kerana hubungan baiknya dengan kerajaan negeri, Ezam menjawab:
"Ahli Parlimen PKR sebelum ini juga mempunyai hubungan yang baik malah sangat rapat dengan kerajaan negeri, tetapi apa yang telah dilakukan kepada rakyat?"

No comments:

Post a Comment