Monday, April 19, 2010

Mufti UMNO


Istilah ‘biadab’ dan ‘kurang ajar’ layak untuk Mufti Perak dan Setiusaha Perhubungan Umno Perak



Ipoh 18 April - Utusan Melayu melaporkan : Pemimpin pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan parti politik mewakili umat Islam di negeri ini mengecam tindakan penyokong pembangkang membaling telur busuk dan memijak papan tanda membantah pembabitan Apco Worldwide di Masjid Sultan Idris Shah II 
di sini semalam. 

Ngo yang dimaksudkan adalah Gagasan Melayu Perak (GMP), ngo yang lebih merupakan barua kepada UMNO, parti politik yang kononnya mewakili umat Islam ….kah! kah! Kah!

Siapa yang ‘biadab’ dan ‘kurang ajar’ dan memalukan Islam? Sehinggakan Dato Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria mengeluarkan fatwa mengharamkan tindakan mengadakan demonstrasi diperkarangan masjid tersebut semata-mata kerana mendedah dan mengutuk UMNO yang membuat hubungan sulit dengan sebuah syarikat yang ada kaitan dengan zionis Yahudi. kah! kah! kah! Umno parti Islam?
Persoalan pokok demonstrasi itu ialah hubungan Malaysia dengan syarikat Yahudi - APCO. Umum mengetahui bagaimana tindakan Yahudi terhadap umat Islam dan masyarakat selain Yahudi di seluruh dunia. Kekejaman dan kezalimannya. Tindakan kerjasama dengan syarikat yahudi ialah pengkhianatan terhadap umat Islam seluruh dunia. Ia juga mengecewakan masyarakat dunia yang cintakan keadilan. Demonstrasi itu ialah menifestasi iman kebencian terhadap yahudi serta keperhatinan terhadap saudara mukmin yang disebut Rasulullah. Hanya seorang yang tidak beriman sahaja yang tidak pedulikan nasib saudara seimannya. Asas demonstrasi itu ialah iman. 

Sementara itu, Setiausaha Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Mohd. Khusairi Abdul Talib berkata,

“Ini adalah sikap mereka yang telah lama kita tahu dan sebab itu mereka beria-ia hendak duduk dalam jawatankuasa masjid kerana hendak mempolitikkan masjid berkaitan apa jua keadaan, baik berhimpun secara haram atau menghina dan memaki hamun sesama umat Islam.”

Alahai Khusairi…bagaimana dengan isu perlantikan Pegawai Penyelaras Masjid Daerah (PPMD) Seluruh Perak? Baca 
di sini dan juga di sini 
Dan dalam isu perlantikan Jawatankuasa Masjid seluruh negeri Perak, Ketua UMNO bahagian dan wakil-wakil rakyat mereka campurtangan dan menentukan dalam urusan tersebut. 

Jelas bahawa UMNO lah yang memperalatkan masjid untuk kepentingan politik mereka. Perangai Umno sebegini amat jijik dan sangat memalukan.

Kalau istilah ‘biadab’ dan ‘kurang ajar’ mahu diaplikasikan , maka ianya adalah layak untuk Mufti Perak dan Setiausaha Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Mohd. Khusairi Abdul Talib .
end

No comments:

Post a Comment