Friday, April 30, 2010

Musa Hasan, jangan buat pekak badak



oleh ali :

Salam keadilan buat arwah adik Aminulrasyid. Den bilo baco statement KPN, Musa Hasan, raso nak muntah den. Memang kurang ajar mamat ni.

"Kalau tak nak, saya akan beritahu orang saya supaya tidak lagi menahan kereta yang dipandu dengan cara mencurigakan atau mengambil tindakan terhadap pelumba haram yang bermaharajalela di jalan raya," katanya dalam laporan The Star online. 

Isu sebenar

Isu disini bukan bab menahan kereta yang dipandu dengan cara mencurigakan. Isu disini ialah ado Polis BABI yang menembak mati pemandu yang memandu kereta secara mencurigakan. Musa Hasan, kau memang bagi lesen kepada anggota kau untuk menembak mati orang yang memandu kenderaan secara mencuriga ko? Kalau lah Kalimuthu atau BentongKali yang ditembak mati menggantikan arwah adik Aminulrasyid, den sendiri akan bangkit membela kematian 2 penjenayah bosa tu. Dalam Islam mano ado hukum 'shoot to kill'. Penjenayah walaupun dilihat memang bersalah, ia perlu dihadapkan ke mahkamah untuk diadili. Bukan diadili dengan 'shoot to kill'.

Norizan Salleh. Gambar ehsan Ummuasiah

Norizan Salleh

Musa Hasan, macam mano dengan kes Norizan Salleh. Wanita itu langsung tak punya pape kesalahan tapi ia ditembak oleh anggota kau sebanyak 5 kali. Norizan Salleh masih hidup lagi tu bai untuk menceritakan pengalaman pahitnya. Kesnya serupa seperti arwah adik Aminulrasyid. Ditembak kerana memandu dalam keadaan mencurigakan. Apo hak anggota Polis menembak dengan sewenang-wenangnya? Pistol hanya digunakan bagi mempertahankan diri bukan menembak kepalo orang hatta penjenayah yang sudah menyerah diri.

Cerita sebenar

Den nasihatkan Musa Hasan dan korang baco entri Ummuasiah di link ini bagi mengetahui kisah lanjut tentang Norizan Salleh dan dari situ korang akan dapat bayangan bagaimana serupanya kes Norizan dengan kes arwah adik Aminulrasyid. Mereka berdua ditembak hanya kerana dicurigai. Betapa malangnya negara ini kerana mempunyai Polis BABI. Bangkit wahai saudaraku untuk menghentikan kezaliman Polis BABI.

No comments:

Post a Comment