Monday, July 19, 2010

Sultan Kelantan selamat jalani rawatan di Singapura

KOTA BHARU: Sultan Kelantan, Tuanku Ismail Petra, yang bertolak ke Singapura dengan menaiki pesawat khas Kerajaan Malaysia, 15 Julai lalu, selamat menjalani prosedur Angiogram dan Angioplasty di Hospital Mount Elizabeth, Singapura.
Pengelola Diraja Istana Kelantan, Datuk Abdul Halim Hamad berkata, keberangkatan baginda bertujuan mendapatkan rawatan susulan dan kini masih dirawat pakar perubatan hospital berkenaan.
“Pemangku Raja Kelantan, Tengku Muhammad Faris Petra, yang begitu prihatin terhadap kesihatan ayahanda baginda berasa amat gembira dengan perkembangan ini.

“Baginda Pemangku Raja akan mengatur penerbangan pulang Sultan ke Kota Bharu seberapa segera, walaupun pada mulanya dijadualkan berangkat pulang pada 21 Julai ini,” katanya.

Menurutnya, Tengku Muhammad Faris Petra sentiasa mendoakan yang terbaik kepada Tuanku Ismail Petra, selain mengharapkan rakyat turut sama mendoakan yang terbaik terhadap ayahanda baginda.

“Pemangku Raja Kelantan sudah mengatur solat hajat di beberapa masjid di negeri Kelantan dan berharap dapat diteruskan oleh rakyat di negeri ini.

“Pada masa sama, ribuan terima kasih diucapkan kepada Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) yang menyediakan pesawat khas membawa baginda Sultan ke Singapura,” katanya.

Menurutnya, ingatan kepada semua turut diberikan supaya tidak membuat sebarang andaian atau kenyataan semata-mata untuk mengambil kesempatan serta bagi kepentingan diri sendiri.

“Semua pihak perlu mengambil langkah supaya tidak mengaibkan keluarga diraja Kelantan. Biarkan segala kemelut diselesaikan secara kekeluargaan. Berat mata kita memandang, berat lagi keluarga diraja memikul,” katanya.

No comments:

Post a Comment