Saturday, October 16, 2010

Azmin, Zaid sah tanding Timbalan Presiden PKR




2010/10/16

PETALING JAYA: Datuk Zaid Ibrahim dan Mohamed Azmin Ali mengesahkan bertanding jawatan Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), sebentar tadi.

Azmin tiba di ibu pejabat PKR, di sini untuk menghantar borang pengesahan bertanding kira-kira jam 11 pagi, diiringi rombongan penyokongnya, sementara Zaid hanya menghantar wakil calon jam 12.15 tengah hari.Seramai lapan calon layak bertanding jawatan Timbalan Presiden.Bagaimanapun, persaingan merebut jawatan nombor dua PKR itu dijangka menyaksikan pertandingan tiga penjuru membabitkan Azmin, Zaid dan Ketua PKR Perak, Mustaffa Kamil Ayub. 

Sementara itu, laporan yang memetik sumber parti itu berkata, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim dan puteri reformasi PKR yang juga Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar dijangka menolak pencalonan masing-masing bagi jawatan Timbalan Presiden.

Dipercayai anak ketua umum PKR dan presiden parti itu akan bertanding merebut satu daripada empat jawatan naib presiden yang dipertandingkan.

Sementara itu, Ahli Parlimen Batu, Tian Chua, yang juga bekas Naib Presiden PKR dilaporkan memilih untuk tidak bertanding jawatan Timbalan Presiden meskipun mendapat lima pencalonan. 
sumber

No comments:

Post a Comment