Saturday, November 6, 2010

Balagi rayu dirawat segera



BALAGI kelihatan sugul kerana tidak dapat meraikan perayaan Deepavali di Hospital Pulau Pinang semalam.


GEORGE TOWN - Berbeza seperti tahun sebelumnya, tiada pakaian baru atau makanan kegemaran dijamah lelaki obes, M. Balagi, 43, pada sambutan Deepavali tahun ini.
Dia yang masih dirawat di Hospital Pulau Pinang (HPP) sejak 10 hari lalu hanya terlantar di katil seorang diri menantikan kunjungan saudara-mara dan rakan-rakan.
"Petang nanti mungkin ibu dan adik-adik saya datang. Sedih juga kerana tidak dapat ke kuil bersama-sama mereka seperti selalu," ujarnya yang kelihatan sugul.
Menurut Balagi, setiap kali Deepavali, ibunya, Rajasundi, 60, akan menyediakan hidangan ayam masak merah kegemarannya yang dimakan bersama tose pada pagi Deepavali.
Dia yang kini ditempatkan di Wad Ortopedik HPP hanya berehat di katil hospital itu sejak 10 hari lalu dan diberikan suntikan antibiotik serta dibenarkan minum susu rendah lemak sahaja bagi mengawal diet pemakanannya.
Sepanjang tempoh itu juga dia tidak dibenarkan menjamah nasi atau makanan pejal.
Balagi berkata, doktor memberitahu ketiadaan mesin pengimbas Imej Magnetik Resonan (MRI) yang boleh memuatkan individu berbadan besar di HPP menyebabkan usaha untuk merawatnya masih tertangguh.

No comments:

Post a Comment