Sunday, November 28, 2010

Banjir: pendaftaran mangsa masih diterima


28/11/2010 5:50pm

ALOR SETAR 28 Nov. — Jawatankuasa Khas Banjir Negeri Kedah masih menerima borang pendaftaran mangsa banjir daripada mereka yang gagal berbuat demikian pada tarih tutup permohonan itu hari ini.
Pengerusinya, Datuk Paduka Ahmad Bashah Md. Hanipah berkata, mungkin ada mangsa banjir yang berhadapan dengan masalah dalam proses mengisi borang dan menyerahkannya kepada jawatankuasa sebelum tarikh tutup permohonan.
Sehubungan itu pihaknya mengambil inisiatif untuk menerima borang pendaftaran bagi membolehkan semua mangsa banjir di negeri ini menerima bantuan yang disalurkan kerajaan persekutuan.
"Sehingga kini kita telah menerima kembali 40,000 borang yang diedarkan kepada mangsa banjir 14 Nov lalu dan ia mencapai sasaran.
“Ia bagi membolehkan kerajaan persekutuan menyalurkan bantuan dengan lebih teratur, selain memastikan tidak ada pihak yang tercicir daripada menerimanya,” katanya kepada pemberita pada program gotong-royong di Taman Muhibbah di sini hari ini.
Ahmad Bashah turut menasihatkan mangsa banjir yang belum menghantar borang supaya menyerahkan borang itu dengan segera bagi membolehkan bantuan disalurkan dengan cepat.
— Bernama

No comments:

Post a Comment