Monday, November 15, 2010

Padan muka dok kutuk orang sangat

Kru TV3 buat liputan pemilihan PKR kena halau


2010/11/15

KUALA LUMPUR: Kru TV3 yang membuat liputan pemilihan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Cabang Petaling Jaya Selatan di Stadium Hoki Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) dihalau, pagi semalam. 

Wartawan, Pang Chinn Fei dan jurukamera, Norliza Mohd Salleh dihalang daripada membuat liputan sebelum dihalau calon Majlis Pimpinan Pusat (MPP), Latheefa Koya dan seorang petugas PKR kira-kira jam 11.30 pagi.Pang berkata, Latheefa mengarahkan beliau dan Norliza beredar dari pusat pemilihan ketika Norliza merakam visual proses pemilihan yang sedang berlangsung.
“Latheefa tiba-tiba meluru ke arah kami dan nada marah berkata What the hell TV3 doing here (Apahal TV3 buat di sini). TV3 are not suppose to be here (TV3 tidak sepatutnya berada di sini). 

“Dia turut berkata TV3 always making lies, misleading stories and we have to explain (TV3 selalu menyebarkan penipuan, laporan tidak tepat dan kami terpaksa memberi penjelasan),” katanya. 

Pang berkata, beliau kemudian menjelaskan kepada Latheefa bahawa kehadiran mereka ke pusat pemilihan itu adalah membuat liputan pemilihan PKR. 
Namun katanya, Latheefa tetap mengarahkan mereka meninggalkan pusat pemilihan itu. 
“Jurukamera saya kemudian meminta beliau supaya tidak marah, namun beliau (Latheefa) tetap mengarahkan kami keluar dari pekarangan stadium. 

“Pada masa sama, seorang petugas PKR turut menolak dan menepis kamera dipegang Norliza yang cuba merakamkan insiden pertikaman lidah itu,” katanya. 

Pang berkata, beliau kemudian meninggalkan tempat itu bagi mengelak berlaku kejadian tidak diingini. 

No comments:

Post a Comment