Sunday, January 2, 2011

'Arwah senyum lihat anak'

Berita Harian Online | 'Arwah senyum lihat anak'


Oleh Zul Husni Abdul Hamid
edisimingguan@bharian.com.my
2011/01/02


  • Foto
    PELAKON, Abby Abadi antara artis melawat keluarga arwah Faizal di PUSRAWI, semalam.
  • Foto
    GAMBAR kenangan Faizal bersama anaknya, Muhammad Rayyan.
  • Foto
Pelakon sempat jumpa bekas isteri sebelum meninggal

KUALA LUMPUR: Pelakon, Faizal Yusup, 33, begitu ceria ketika keluar menikmati ikan bakar bersama keluarganya selepas tamat penggambaran drama bersiri, Tiramisu, pada malam menjelang tahun baru, kelmarin.
Keceriaan itu bagaimanapun, berakhir pada jam 1.45 tengah hari semalam, apabila bekas suami penyanyi, Siti Nordiana Alias atau Nana itu menghembuskan nafas terakhirnya di Hospital Pusrawi, Jalan Tun Razak, di sini kerana serangan jantung.
Allahyarham meninggalkan seorang balu, Rosmunira Rashid, 27, yang hamil lima bulan serta seorang anak lelaki, Muhammad Rayyan Nakhaie, 3, hasil perkahwinan dengan Nana.

Abang Faizal, Shaiful Yusup, 35, berkata Allahyarham mengadu sakit dada sekitar jam 9 pagi sebelum rebah di tandas rumahnya di Sentul dengan mulut berbuih.

“Saya bergegas membawanya ke hospital. Dalam perjalanan arwah nampak tenang dan sempat berpesan menghubungi bekas isterinya, Nana kerana mahu melihat Rayyan.

“Tetapi, selepas itu keadaan kesihatan Faizal makin lemah dan pada jam 1.45 tengah hari, dia menghembuskan nafas terakhirnya.
“Pemergian Faizal agak mengejutkan kerana arwah tidak pernah mengadu sakit. Malam tadi (kelmarin), arwah begitu gembira membawa kami sekeluarga makan ikan bakar,” katanya.

Jenazah pelakon yang popular dengan drama bersiri, Adamaya, Manjalara dan Tiramisu itu akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Batu Muda, Batu Caves, jam 10 pagi ini.

Sementara itu, Nana yang turut berada di hospital berkata, dia merasai keanehan ketika arwah menghubungi anak mereka dua minggu lalu.

“Berulang kali dia berpesan kepada Rayyan supaya menjaga Nana dengan baik dan tidak menyusahkan hati Nana,” kata Nana yang berpisah dengan Faizal pada 14 September 2009.

Nana berkata, Faizal ada menghubunginya beberapa kali malam kelmarin kerana mahu berbual dengan Rayyan tetapi anaknya itu berada di kampungnya di Sendayan, Negeri Sembilan.

“Pagi tadi, adik Faizal menelefon meminta Nana membawa Rayyan ke hospital. Arwah cuma tersenyum melihat Rayyan dan Nana.

“Nana dalam perjalanan pulang apabila mendapat tahu Faizal semakin lemah sebelum meninggal dunia,” katanya.

No comments:

Post a Comment