Thursday, April 7, 2011

JKM Hulu Langat cari waris bayi, kanak-kanak

KUALA LUMPUR: Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Daerah Hulu Langat mencari waris dua bayi lelaki dan seorang kanak-kanak berusia tujuh tahun.
Muhamad Firdaus, 7, ditinggalkan ibu kandungnya kepada keluarga angkat dua tahun lalu dan kini ditempatkan di Rumah Kebajikan Tengku Budriah, Ampang . Penolong Pegawai Kebajikan Masyarakat Daerah Hulu Langat, Noor Adelin Nordin berkata, sehingga kini ibu kandung Firdaus masih gagal dikesan selepas keluarga angkatnya cuba mencari di sekitar ibu kota.

Seorang bayi lelaki Muhammad Rizaq Hamka, 3 bulan, dilahirkan pada 11 Januari lalu ditinggalkan di pusat asuhan kanak-kanak Taman Putra Sulaiman, Ampang oleh ibu kandungnya.

“Pusat asuhan itu mengatakan bahawa ibunya sendiri yang datang meninggalkan Rizaq di situ dengan alasan akan mengambilnya semula tetapi sehingga kini tidak muncul,” katanya.

Seorang lagi bayi lelaki, Mohd Sharip Abdullah yang dilahirkan pada 29 Julai tahun lalu di Hospital Taiping diserahkan kepada JKM oleh neneknya, Madina Hamid, 64, selepas tidak mampu lagi memelihara bayi itu kerana menghidap sakit jantung.


Noor Adelin berkata, difahamkan, ibu kandung Sharip adalah warga Myanmar.

Waris bayi dan kanak-kanak berkenaan boleh menghubungi Noor Adelin di talian 03-87378007.myMetro | JKM Hulu Langat cari waris bayi, kanak-kanak

No comments:

Post a Comment