Thursday, April 7, 2011

Woods rugi RM405j kerana skandal seks


FOTO dua tahun lalu menunjukkan kemesraan Elin Nordegren kepada Tiger Woods sebelum skandal seks suaminya terbongkar.
FOTO dua tahun lalu menunjukkan kemesraan Elin Nordegren kepada Tiger Woods sebelum skandal seks suaminya terbongkar.


LOS ANGELES: Skandal seks yang meruntuhkan perkahwinan bintang golf terkemuka dunia, Tiger Woods dilaporkan menyebabkan jutawan sukan itu rugi £82 juta (RM405 juta).


Profesional golf yang berusia 35 tahun itu dilaporkan kerugian £22 juta (RM109 juta) selepas beliau digugurkan daripada beberapa tajaan besar berikutan pendedahan skandal seks beliau dengan ramai wanita termasuk bintang filem lucah.
Woods juga dilaporkan terpaksa membayar £60 juta (RM297 juta) kepada bekas isterinya, Elin Nordegren dalam bentuk penyelesaian tuntutan perceraian.
Bagaimanapun, ketika pendapatan Woods dilaporkan semakin berkurangan kira-kira £600,000 (RM2.9 juta) seminggu disebabkan kecurangan itu, jaguh golf berkenaan tetap muncul sebagai bintang sukan yang menerima pendapatan paling tinggi.


Beliau adalah satu-satunya ahli sukan yang tersenarai dalam kedudukan 10 teratas selebriti terkaya pilihan Forbes tahun ini.


Syarikat minuman Gatorade, perkhidmatan korporat perniagaan Accenture dan firma telekomunikasi AT&T adalah yang penaja terawal yang menamatkan tajaan dengan pemain golf terbabit yang suatu ketika dulu pernah disifatkan sebagai model contoh paling bersih.


Berikutan pengakuan beliau kepada umum bahawa beliau curang kepada isterinya, jenama penjagaan lelaki Gillete dan pengeluar jam mewah, Tag Heuer dilaporkan turut menjauhkan diri daripada bapa kepada dua anak itu.
Malah, gergasi kereta, General Motors juga dilaporkan menamatkan kontrak dengan Woods yang membenarkan beliau menggunakan kenderaan syarikat itu secara percuma.


Woods beberapa hari lalu dilaporkan mengakui bahawa tempoh 16 bulan lalu adalah disifatkan sebagai masalah kewangan yang sukar buat dirinya. Tetapi, beliau juga menegaskan bahawa hubungan dengan penaja lain tetap ‘kuat’.


Antaranya, pengeluar permainan video Electronic Arts yang menghasilkan permainan Tiger Woods selama 13 tahun.


Mereka tetap bersama Woods kerana percayakan bahawa pelanggan muda tidak kisah mengenai kisah kecurangan bintang yang menjuarai 14 kejohanan golf utama itu. – Agensi Berita Harian Online | Woods rugi RM405j kerana skandal seks

No comments:

Post a Comment