Thursday, April 14, 2011

Lady Gaga dikecam aktivis




Lady Gaga
Lady Gaga

Video terbaru penyanyi didakwa menghina fahaman Katolik 
LONDON: Penyanyi Lady Gaga dikecam aktivis hak asasi Katolik kerana penggunaan imej agama kontroversi dalam single terbarunya berjudul Judas.
Akhbar Dailystar.co.uk melaporkan penyanyi itu menggunakan kitab Injil dalam video muzik terbarunya itu, di mana beliau menggambarkan dirinya sebagai Mary Magdalene dan pelakon Norman Reedus sebagai Judas.
Video itu dijangka dikeluarkan hujung bulan ini, namun ia sudah mencetuskan kemarahan daripada Ketua Liga untuk Agama dan Hak Asasi Umum Katolik. 


Bill Donohue, presiden organisasi hak awam, menuduhnya menggunakan taktik menggemparkan dan pemujaan Kristian untuk mengembangkan kerjayanya. 


Beliau memaklumkan HollywoodLife.com, “Ini adalah satu gimik.. Lady Gaga cuba terus mengejutkan golongan Katolik dan Kristian secara umum, beliau berpakaian seperti seorang biarawati, beliau menelan tasbih. 


“Beliau cuba memecah mengeksploitasi pemujaan Kristian untuk menaikkan persembahan beliau yang tidak berbakat, berbentuk duniawi dan membosankan. 
“Seorang lagi bekas penganut Katolik yang sudah bingung. Apakah ini satu-satunya cara bagi beliau untuk memperbaiki persembahannya?,” kata Donohue. – Agensi , bharian

No comments:

Post a Comment