Thursday, April 14, 2011

Polis arah pelakon buat 4 terjunan



  PELAKON lagak ngeri  cuba terjun dari bangunan SPRM Wilayah Persekutuan di Jalan Cochrane, semalam.
PELAKON lagak ngeri cuba terjun dari bangunan SPRM Wilayah Persekutuan di Jalan Cochrane, semalam.
KUALA LUMPUR: Pasukan penyiasat kes kematian Penolong Pengarah Kastam Diraja Malaysia (KDRM) Selangor, Ahmad Sarbani Mohamed, semalam kembali ke lokasi kejadian di bangunan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Wilayah Persekutuan, Jalan Cochrane di sini. 

Dalam siasatan semalam, penyiasat yang diketuai Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah menggunakan khidmat pelakon lagak ngeri bagi melakonkan semula situasi sebenar pada hari kejadian.
Sepanjang siasatan bermula jam 9 pagi hingga 2 petang itu, pelakon lagak ngeri diminta melakonkan semula cara bagaimana mangsa terjatuh dari tingkat tiga sebelum mayatnya ditemui di gelanggang badminton di tingkat satu, pada 6 April lalu.
Malah, pelakon itu dipilih berdasarkan berat badan sama dengan mangsa serta dipakaikan seluar dan baju kemeja yang sama seperti dipakai mangsa pada hari kejadian. 

Chin Wah berkata, pelakon diminta melakukan empat terjunan pelbagai posisi dengan dirakam empat kamera dari pelbagai sudut bagi mengenal pasti bagaimana mangsa terjatuh dari tingkat tiga. 

“Selain cuba mendapatkan gambaran sebenar bagaimana mangsa terjatuh, kita menyiasat kecederaan dialami jika terjatuh dari tingkat tiga dengan disaksikan pakar terbabit bedah siasat mangsa,” katanya. 

-bharian

No comments:

Post a Comment