Monday, April 25, 2011

Raja Petra mungkin ‘ditawar sesuatu’



KUALA TERENGGANU – Angkatan Muda Keadilan (AMK) Terengganu menganggap pengendali Malaysia Today, Raja Petra Kamaruddin mempunyai kepentingan peribadi apabila kenyataannya itu dilihat menguntungkan pihak kerajaan, berbeza dengan sebelumnya.

Ketuanya, Muzafeq Muhammad menganggap, Raja Petra berkemungkinan besar ‘ditawarkan sesuatu’ atau diugut pihak tertentu sehingga mendedahkan akuan bersumpahnya (SD) yang dibuatnya pada 18 Jun 2008.

“Kita yakin kenyataan yang dibuatnya sebelum ini adalah betul dan bukannya yang dibuat Khamis lalu,” katanya kepada Sinar Harian ketika dihubungi, di sini, semalam.

Raja Petra Kamaruddin mendedahkan akuan bersumpahnya yang mengaitkan Datuk Seri Najib Tun Razak dengan kes pembunuhan Altantuya Sharibuu adalah berdasarkan maklumat dan desakan beberapa individu bertujuan menyekat Najib daripada menjadi Perdana Menteri.

Katanya, dia sendiri tidak pernah menuduh Perdana Menteri atau isterinya Datin Seri Rosmah Mansor terlibat dalam kes pembunuhan wanita Mongolia itu dan dia kini tidak lagi mempercayai cerita individu tersebut.

Muzafeq percaya, kenyataan Raja Petra itu juga mungkin akan menyebabkan beliau ‘dijemput’ pulang ke Malaysia selepas ini.

“Mungkin juga akan berlaku akuan sumpah kedua sebagaimana yang berlaku terhadap pengintip persendirian, P Balasubramaniam.

“Kita percaya yang pertama adalah benar dan yang kedua adalah berbohong, mungkin dia ditawarkan sesuatu sebagaimana wakil rakyat PKR yang lompat parti,” katanya.

No comments:

Post a Comment