Friday, April 15, 2011

Zeta-Jones dirawat di hospital mental



GAMBAR fail menunjukkan Michael Douglas and isterinya, Catherine Zeta-Jones di Hotel Beverly Hills, California pada 16 Januari lalu.


NEW CANAAN - Pelakon terkenal, Catherine Zeta-Jones menjalani rawatan kemurungan di sebuah hospital mental di New Canaan, Connecticut, Amerika Syarikat pada Rabu lalu, lapor sebuah akhbar semalam.
Dia dimasukkan ke hospital itu selepas menghadapi tekanan akibat suaminya yang merupakan aktor hebat, Michael Douglas bergelut untuk memulihkan penyakit kanser yang dihidapinya.
Aktres berusia 41 tahun itu dimasukkan ke Hospital Silver Hill di sini dan dia ditempatkan di wad pesakit yang mengalami masalah alkohol dan dadah.
Dia yang terkenal dengan filem The Mask of Zorro dirawat di hospital tersebut bersama 10 hingga 15 pesakit lain selama lima hari.
Bayaran rawatan di hospital itu ialah AS$1,258 (RM3,805) sehari.
Jurucakap aktres itu mengesahkan bahawa Zeta-Jones menerima rawatan kesihatan mental bagi membantu dirinya menghadapi trauma dalam kehidupan peribadi.
"Selepas bergelut dengan tekanan sejak beberapa tahun lepas, Zeta-Jones mengambil keputusan untuk menjalani rawatan mental selain tinggal di hospital selama beberapa hari.
"Keadaan aktres itu semakin baik dan dia tidak sabar untuk memulakan penggambaran dua filem baharu tidak lama lagi," jelas seorang jurucakap Zeta-Jones.
Pelakon kelahiran Wales itu melangsungkan perkahwinan dengan Douglas, 66, pada tahun 18 November 2000 dan dikurniakan dua cahaya mata.
Douglas disahkan menghidap kanser tahap keempat pada tahun lalu dan menjalani rawatan kemoterapi.
Doktor bagaimanapun memberitahu bahawa Douglas bebas daripada penyakit itu Januari lalu selepas melakukan rawatan selama enam bulan.
Menurut majalah National Enquirer, Douglas menemani isterinya itu semasa dia mendaftar masuk ke hospital tersebut dengan menggunakan nama Terrie Kirny.
Seorang saksi di hospital itu memberitahu majalah berkenaan bahawa Zeta-Jones kelihatan gembira semasa dia berada di hospital berkenaan.
Zeta-Jones dilihat menyertai pesakit lain makan, joging dan bermain poker sebelum tidur.
Satu sumber keluarga aktres itu menyatakan bahawa tekanan yang dihadapinya hampir tidak dapat ditanggungnya. - Agensi, Kosmo

No comments:

Post a Comment