Wednesday, May 11, 2011

Kepala lori dilelong jika tidak dituntut


KEPALA lori yang belum dituntut.
KEPALA lori yang belum dituntut.

JOHOR BAHRU: Pengurusan Balai Polis Masai di sini, meminta kerjasama orang ramai untuk mengesan pemilik sebuah kepala lori yang tersadai dalam kawasan balai itu sejak kira-kira 20 tahun lalu.

Ketika ini, polis berdepan masalah mengesan pemilik lori terbabit, berikutan tiada sebarang maklumat mengenai latar belakang kenderaan berkenaan selepas diletakkan di situ kerana ditahan kerana tiada nombor casis.
Ketua Balai Polis Masai, Inspektor Azman Ismail berkata, kepala lori terbabit hanya ditumpangkan dalam kawasan balai berkenaan selepas lori itu ditahan seorang pegawai polis dari luar daerah.
“Kami tidak mempunyai sebarang maklumat mengenai pemilik lori ini kerana ia juga tidak dapat dikesan dalam rekod berikutan ketiadaan nombor casis. Nombor pendaftaran kenderaan ini juga tiada.

“Secara umumnya, pengenalan lori ini berdasarkan jenamanya saja iaitu Mercedes Benz. Usaha mengesan pemiliknya menerusi sebaran media ini terpaksa dibuat sebelum ia dilelong, " katanya.

Katanya, langkah melelong kepala lori yang tersadai itu terpaksa diambil kerana kedudukan kenderaan terbabit dalam kawasan balai berkenaan mencacatkan pemandangan serta menimbulkan persoalan di kalangan orang ramai.

Beliau berkata, pemilik kenderaan itu atau orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat mengenai kenderaan terbabit, diminta tampil menghubungi pihaknya di Balai Polis Masai, menerusi telefon, 07-251 1222 atau pegawai bertugas pengendali barangan itu, Zaharin Zakaria, 012-761 7434. bharian

No comments:

Post a Comment