Saturday, June 11, 2011

'Anak saya tak akan hidup semula'



 AZIZAH ketika ditemuramah di FELDA Gugusan Raja Alias Satu, Bandar Seri Jempol, Negeri Sembilan.
AZIZAH ketika ditemuramah di FELDA Gugusan Raja Alias Satu, Bandar Seri Jempol, Negeri Sembilan.

Wanita sudah maafkan pemuda sebabkan kematian Along

JEMPOL: “Saya tak pernah berdendam, kami dah lama ampunkan mereka (tertuduh). Perkara dah jadi, anak saya tak akan hidup semula. Mereka dah macam adik beradik sebab saya pernah jaga Kamal (tertuduh) selama empat bulan ketika dia masih bayi,” kata Azizah Hashim, 45.
Ibu tujuh anak ini yang lebih mesra dengan panggilan Aty mengakui tidak pernah melupakan kejadian anak sulungnya dibelasah tetapi hatinya tetap boleh memaafkan pelaku perbuatan itu, cuma terkilan kerana tidak dapat mendengar sendiri daripada mulut arwah anaknya yang dipanggil Along mengenai apa sebenarnya berlaku.
“Sebelum arwah koma, dia cuma cakap kalau Along mati, emak jangan menangis.
Sebab itulah orang tengok saya langsung tak menangis dalam masa seminggu hinggalah dia koma dan menghembuskan nafas terakhir. Orang tak tahu perasaan saya, nampak saya tabah, Tuhan saja tahu perasaan saya,” katanya sebak. Berita Harian Online | Eksklusif: 'Anak saya tak akan hidup semula'

No comments:

Post a Comment