Sunday, June 19, 2011

Perogol ‘Silence Of The Lambs’ dihantar pulang ke Britain

SYDNEY: Kerajaan Australia, semalam bersedia untuk menghantar pulang seorang rakyat Britain yang dihukum 12 tahun penjara kerana menyeksa dan merogol seorang wanita dalam kes seperti dalam filem ‘The Silence of the Lambs’.

Menteri Imigresen Chris Bowen berkata visa dimiliki Leslie Cunliffe sudah ditarik balik ekoran pembebasannya dengan parol April lalu dan proses penghantaran pulang sedang dilakukan.


“Saya sudah menimbangkan kes itu secara terperinci. Ia bukan kes yang menarik untuk diteliti,” katanya, semalam.

“Bagaimanapun selepas, saya membaca semua nota fail dan sejarah kes itu, saya memutuskan bahawa Cunliffe bukan individu yang sihat dan tidak mempunyai ciri tingkah laku yang baik untuk terus menetap di Australia,” tambahnya. Cunliffe digelar perogol ‘Silence Of The Lambs’ oleh pihak berkuasa Australia. Dia menyamar sebagai anggota polis untuk melarikan wanita berusia 21 tahun dengan mengancamnya menggunakan pistol dari bandar Geelong pada 1999 sebelum mengunci wanita terbabit di bangsal di belakang kediamannya. Wanita itu kemudian diikat di kerusi dengan mata serta mulutnya dilekatkan dengan pita pelekat. Dia diseksa dan diperkosa beberapa jam sebelum Cunliffe mengikat bom palsu di tubuhnya. Dia juga dibogelkan sebelum gambarnya diambil untuk tuntutan bayaran tebusan sebanyak AS$665,000 (RM1.9 juta). - AFP

myMetro Perogol ‘Silence Of The Lambs’ dihantar pulang ke Britain

No comments:

Post a Comment