Wednesday, July 13, 2011

‘Tak pernah cerai’

AMPANG JAYA: Usaha seorang suami untuk mendapatkan semula isteri yang meninggalkannya sejak sembilan bulan lalu berakhir dengan insiden di luar dugaan apabila dia cedera di muka, telinga dan bibir apabila dipukul seorang lelaki yang mendakwa sudah berkahwin dengan wanita itu.

Mangsa yang mahu dikenali sebagai Ismail, 39, berkata kejadian berlaku ketika dia bersemuka dengan pasangan berkenaan di sebuah rumah di Pandan Jaya di sini, kira-kira jam 12.30 tengah malam kelmarin. “Lelaki itu berkata dia sudah berkahwin dengan isteri saya, sedangkan saya tidak pernah menceraikannya,” katanya ketika ditemui Harian Metro, semalam. Menurutnya, selain dipukul dengan kayu hingga cedera di muka, telinga dan bibir, lelaki berusia 26 tahun itu turut memintanya wang sebanyak RM2,500.


“Katanya, wang itu untuk membiayai kos perkahwinan mereka dan mahu membayar sewa rumah yang didiaminya bersama isteri saya,” katanya.

Ismail berkata, isterinya yang berusia 29 tahun dan dikahwini sejak 1995 mula berubah sikap sejak mengenali lelaki terbabit sehingga tergamak meninggalkannya pada Oktober tahun lalu.


“Tanpa diduga, saya terserempak dengan mereka di sebuah pasar malam dua minggu lalu. Ketika itulah lelaki terbabit berkata dia sudah berkahwin dengan isteri saya.


“Dakwaan itu mengejutkan kerana saya tak pernah menceraikan isteri dan masih menyayanginya,” katanya.

Malam kelmarin, Ismail bersemuka dengan isterinya dan lelaki itu di sebuah rumah di Pandan Jaya kerana mahu mendapat penjelasan lanjut serta memujuk isterinya kembali ke pangkuannya.


“Lelaki itu bukan saja tidak membenarkan isteri saya mengikut saya, malah saya dipukul dengan kayu di muka, telinga dan bibir hingga cedera dan mendapat rawatan di Hospital Ampang.

Berikutan kejadian itu, Ismail membuat laporan polis dan Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kes berkenaan.

myMetro | ‘Tak pernah cerai’

No comments:

Post a Comment