Friday, August 12, 2011

Polis tendang dada, potong rambut

SHAH ALAM –“Rambut saya dipotong depan kedai makan,” kata R Khatavarayan, tertuduh keempat kes bunuh jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga lain di Mahkamah Tinggi di sini, semalam.

Khatavarayan memberi keterangan pada prosiding bicara dalam bicara selepas Hakim, Datuk Akhtar Tahir membenarkan prosiding itu untuk mengetahui tahap mental Khatavarayan semasa memberi keterangan kepada polis.

Khatavarayan berkata, pada 11 September 2010 polis menutup matanya dengan kain dan membawanya ke ladang di Banting.

“Sepanjang berada di ladang itu, saya ditendang banyak kali. Ramai yang tendang. Saya tak kenal mereka,” katanya.

Ditanya peguam, Ravi Nikoo, jam berapa polis membawanya pulang ke ke Ibu Pejabat Polis Gombak, Khatavarayan menjawab lebih kurang jam 2 atau 3 pagi.

Menurutnya, ketika dalam perjalanan balik ke Gombak, polis berhentikan kereta di hadapan kedai makan.

“Masa itu, polis nama Steven datang ke kereta. Dia buka pintu kereta dan suruh saya keluar. Masa tu tangan saya digari.

“Apabila saya keluar, Steven tendang dada saya. Saya rasa sakit dan cuba bengkokkan badan. Steven tarik rambut saya,” katanya.

Khatavarayan berkata, Steven mengarahkan pegawai polis yang ada di situ mengambil gunting dari kedai makan dan kemudian memotong rambutnya.-SH

No comments:

Post a Comment